Linda för träning?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Dorothea Neumann
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 650
D

Dorothea Neumann

Hur långt ner ska man egentligen linda lindan när man ska tränna?:confused: Alla som jag har frågat säger olika... "Inte längre ner än till kotan.." ,"Över kotan och en bit ner.." Eller så tycker de att det skadar mer än vad det nyttar...:( Snälla kan någon hjälpa mig ..jag vill inte förstöra min pålles ben!!! Tack i förhand

Sv: Linda för träning?

Jag lindar alltid uppifrån o ner över koten några varv extra runt kotan o upp igen till under knät. Överlappar ca en halv lind bredd hela tiden. Lindor är det bästa skyddet om man har tillräckligt långa vill säga. Ingen sand eller grus kommer innanför och skaver...

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 126
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
694
Senast: Grazing
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 999
Senast: Badger
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 278
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V