Linda rätt

R

RivvaIsTheBest

Hej!
jag har alltid undrat över det här med lindor och bandage.
vilket man ska ha till vad etc.
vad som passar bäst till transportbandage, tävling/träning,
och vad ni använder för underlägg samt om man ska ha det under fleece lindor :confused:
kom gärna med egna tips, erfarenheter och råd så blir jag jäteglad :rofl:
 
Sv: Linda rätt

Som transportbandage brukar jag ha fleecelindor + tjockare padd.
Till tävling och hoppning rekomenderar jag benskydd istället för lindor. Till dressyrträningar använder jag mig av elastiska lindor + padd, ibland fleecelindor och då har jag oftast inte padd under.
 
Sv: Linda rätt

Jag har lärt mig att man ska ha padd under alla slags lindor eftersom man aldrig kan vara 100 % säker på att man får det helt jämnt.
 
Sv: Linda rätt

Håller med där.

Träning: Halvelastiska lindor (alltså hälften fleece hälften elastisk) och med padd under. Börjar linda högst upp, lindar ner runt kotan och upp igen. Avslutar där jag började.

Stallbandage: Fleecelindor med padd under. Lindar från mitten, ner runt kotan, upp högst upp och avslutar där.
 
Sv: Linda rätt

Till dressyrträningar använder jag mig av elastiska lindor + padd,

Trots tjock padd fick min häst skav av elastiska lindor. Nu får hon skav både här där så hon verkar vara extremt känslig men alla elastiska lindor är numera undanstoppade. Så nu använder jag tunna fleecelindor, jag tror det är fleece i alla fall men betydligt tunnare än vad man brukar ha som stallbandage och så padd under.
 
Sv: Linda rätt

jaså, jag har aldrig hört om någon som fått skav även med padd under :confused:. Jag tycker elastiska + padd fungerar superbra :laugh:
 
Sv: Linda rätt

Nej det är nog inte så vanligt, min häst är extremt känslig för skav och är snart inlindad i fårskinn och bomull vid ridning.:)
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 440
Senast: cewe
·
Utrustning Hej, Jag har länge varit sugen på incrediwears exercise circulation bandages, då jag har testat deras humanprodukter. Jag har förstått...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: zarmino
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 079
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 740
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp