Köra hund i baksätet, och bästa tipsen på kladdfri sysselsättning?

Status
Stängd för vidare inlägg.
@EmmaFilippa Diskussionerna här på forumet är ju öppna och levande och utvecklas - ibland för att den som svarar själv funderar vidare eller för att den bygger på det någon annan svarat till exempel. Ibland för att, som någon skrev, trådarna ofta kommer upp vid en googling av liknande frågor och då kan det hjälpa den människan att svaren är bredare än frågeställningen. Det är trots allt inte bara trådstartaren eller vi som svarar i trådarna som kommer att läsa informationen. :) Det betyder inte att någon dumförklarar någon annan.
 
Ja och om man kan läsa så borde man de att det står att VI HAR FÅTT TIPS och att han ska BÖRJA TRÄNA och att det är ETT STEG. Det stog inte: Hej vi är dumma i huvudet och kan ingenting om hundar och vi har ingen hjälp ALLS så vi vill ha tips om allt. Ellerhur?
Och förresten så står det inte alls i första inlägget att han ska bli assistans hund utan det skrev hon sen som mera förklaring för att folk inte kan bara svara på det man frågar om utan massa på pekningar som ingen har undrat.
Och jag bryr mig inte ett dugg faktist om nån tävlar med sin hund så är dom inte proffs för det och o avsett så var det ingen fråga om vad som är ALLRA MEST säkrast eller hur man ska pasivitet träna en hund så det är bara o nödigt att svara om det då.
Men uppen bart så måste man berätta exakt ALLT om sigsjälv och sin hund för att få fråga NÅNTING här som kanske inte bara man skulle bli fråga satt för och dum för klarad.
Du tycker inte att du dumförklarar både TS och andra användare i tråden? TS har tackat för råden hon fått, varför för du något korståg som ingen bett dig om?
 
Min avsikt med att starta den här tråden var verkligen inte att starta någon diskussion, varken kring bilsäkerhet, passivitetsträning eller något annat. Jag tackar ödmjukast för de kloka svar och råd jag fått kring val av sele och tips kring tuggben och andra förslag på lämplig sysselsättning för vår valp!

Jag förstår också att ni som svarat angående säkerheten med sele jämfört med bur, eller gett råd kring passivitetsträning, menat väl med era svar och att det alldeles säkert är nyttig och bra information för andra som kan läsa här (även om det inte är tips eller råd som är aktuella för just vår situation).
 
Du tycker inte att du dumförklarar både TS och andra användare i tråden? TS har tackat för råden hon fått, varför för du något korståg som ingen bett dig om?
Nej det tycker jag inte. Och för att det är min mamma som endel dum förklarar och det handlar om MIN hund som endel här bara MÅSTE klaga på såfort dom kan.
 
Jag tänker att om man är aktiv på ett forum som buke, och ser att någon ställer en fråga ungefär ”Jag vill använda metod A för att uppnå resultat B, kan jag få tips om verktyg för metod A” och så vet man att metod A kommer inte ge resultat B, däremot kommer metod X göra det, då hade jag känt mig taskig om jag inte nämnde metod X. Däremot hade jag ju inte nämnt metod X i syfte att dumförklara någon, utan för att hjälpa till att uppnå resultat B.
 
@EmmaFilippa Diskussionerna här på forumet är ju öppna och levande och utvecklas - ibland för att den som svarar själv funderar vidare eller för att den bygger på det någon annan svarat till exempel. Ibland för att, som någon skrev, trådarna ofta kommer upp vid en googling av liknande frågor och då kan det hjälpa den människan att svaren är bredare än frågeställningen. Det är trots allt inte bara trådstartaren eller vi som svarar i trådarna som kommer att läsa informationen. :) Det betyder inte att någon dumförklarar någon annan.
Men som några som skriver svar och ger såkallat tips som ingen frågade om och på står att det är hjälp till den personen då är det att dum förklara den. Det är skillnad ifall man kanske skriver att det är lite off topic eller nånting men om man skriver svar TILL DEN så är det att dum förklara den.
 
Jag tänker att om man är aktiv på ett forum som buke, och ser att någon ställer en fråga ungefär ”Jag vill använda metod A för att uppnå resultat B, kan jag få tips om verktyg för metod A” och så vet man att metod A kommer inte ge resultat B, däremot kommer metod X göra det, då hade jag känt mig taskig om jag inte nämnde metod X. Däremot hade jag ju inte nämnt metod X i syfte att dumförklara någon, utan för att hjälpa till att uppnå resultat B.
Jaha men ingen har ställt nån sån fråga här.
 
Ingen har klagat på din hund eller dumförklarat din mamma. Prata med din mamma istället om svaren som getts av omtanke både om din hund och om andra som hittar tråden.
Ja för att enligt er wanna be proffs här så måste såklart min hund ha det sååå jävla dåligt så ni måste på peka ALLT som jag gör fel med han eller? Ni vet INGET om hur han sköts om och hur han har det så INGEN här be höver ha nån fejk om tanke om han bara för att klaga 😡
 
Men som några som skriver svar och ger såkallat tips som ingen frågade om och på står att det är hjälp till den personen då är det att dum förklara den. Det är skillnad ifall man kanske skriver att det är lite off topic eller nånting men om man skriver svar TILL DEN så är det att dum förklara den.
Visst kan det vara lite störigt ibland och man känner att man vill himla med ögonen som mottagare av tipsen, men de allra allra flesta delar med sig av välvilja. Läs med snälla glasögon. :heart Man behöver trots allt inte prova på eller ta till sig alla råd man får bara för att någon tipsar om det. :)
Men jag lämnar tråden ifred nu så att det inte blir ännu mer OT.
 
Ja för att enligt er wanna be proffs här så måste såklart min hund ha det sååå jävla dåligt så ni måste på peka ALLT som jag gör fel med han eller? Ni vet INGET om hur han sköts om och hur han har det så INGEN här be höver ha nån fejk om tanke om han bara för att klaga 😡
Jag har aldrig klagat på din hund, jag brukar inte ens läsa vad du skriver och jag återgår till att ignorera din inlägg i fortsättningen. :up:
 
Visst kan det vara lite störigt ibland och man känner att man vill himla med ögonen som mottagare av tipsen, men de allra allra flesta delar med sig av välvilja. Läs med snälla glasögon. :heart Man behöver trots allt inte prova på eller ta till sig alla råd man får bara för att någon tipsar om det. :)
Men jag lämnar tråden ifred nu så att det inte blir ännu mer OT.
Det kanske är flera här som skulle be höva snälla glas ögon.
 
Jag har aldrig klagat på din hund, jag brukar inte ens läsa vad du skriver och jag återgår till att ignorera din inlägg i fortsättningen. :up:
Varför skriver du ens till mig då ah justdet för du skulle klaga på mig och INTE iggnorera mig 👍
 
I ursprungsinlägget så står det ganska tydligt och det var det jag svarade på. Liksom inget konstigare än så.
Ja och detdär är ingen fråga. Du skrev att du svarade på: frågan som ställdes. Alltså frågan hur man får hunden att lära sig att ta det lugnt och bara vara.
Och det VAR INGEN sån fråga!
 
I ursprungsinlägget så står det ganska tydligt och det var det jag svarade på. Liksom inget konstigare än så.
Det du såkallat svarade på var: Vidare vill jag också fråga om era bästa tips på kladdfri sysselsättning!
 
Det du såkallat svarade på var: Vidare vill jag också fråga om era bästa tips på kladdfri sysselsättning!
Jag svarade på det, och svaret på det och som även många andra skrivit är att det inte går ihop riktigt, att lära hunden ta det lugnt genom sysselsättning. Därför är det svårt att ge tips på en sysselsättning i det sammanhanget.

Är det så känsligt att man inte får nämna passivitetsträning tex så får man skriva kort och gått att man vill ha tips på sysselsättning till liten valp och inte nämna sammanhanget. Då får man svar på en sysselsättning till hunden. Nämner man sammanhanget som i detta fallet att hunden ska lära sig att ta det lugnt så kommer svaren bli att träna på passiviteten först och främst. Att sysselsättningen inte är någonting som kommer hjälpa hunden förstå att den ska ta det lugnt.
 
Senast ändrad:
Jag svarade på det, och svaret på det och som även många andra skrivit är att det inte går ihop, att lära hunden ta det lugnt genom sysselsättning.

Är det så känsligt att man inte får nämna passivitetsträning tex så får man skriva kort och gått att man vill ha tips på sysselsättning till liten valp och inte nämna sammanhanget. Då får man svar på en sysselsättning till hunden. Nämner man sammanhanget som i detta fallet att hunden ska lära sig att ta det lugnt så kommer svaren bli att träna på passiviteten först och främst. Att sysselsättningen inte är någonting som kommer hjälpa hunden förstå att den ska ta det lugnt.
Men nej du svarade INTE på det! Några HAR svarat på det alltså dom som har GETT TIPS OM TUGG BEN som var frågan ellerhur!
Och jo du för väl nämna pasivitet träning hurmycket du vill men det är INTE ett svar om tugg ben!
Och efter som att vissa EXPDRTER här måste veta ALLT för att kunna svara:
JAG är valpens ägare och JAG bor på hvb så han har börjat träna att vara där MEDMIG! Och vi har JÄTTE MYCKET hjälp av JÄTTE KUNNIGA personer som vi känner och som känner oss OCH VALPEN. Och DOM har gett ett tips att tillexempel om vi har färdig hets grupp som är att vi ska sitta och prata i en timme så kan jag ge han nånting att tugga på eller nån lugn syssel sättning så han kan ligga vid mig och hålls på med det så han kan vara lugn i en timme. Tror ni att han kommer bli helt dum i huvudet då bara flv han får ha nån syssel sättning IBLAND som ETT STEG i träningen för att han är en VALP som INTE KAN bara ligga och göra inget i en timme och jag KAN INTE träna med han EXAKT HELATIDEN o avsett hur värde lös ni tycker att jag äg fördet!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 505
Senast: Guldaskig
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 284
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Nu har jag ett "nytt" hundproblem att rådfråga om :p Jag har en 8½ år gammal tik vid namn Zala, som är helt fantastisk på alla punkter...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 789
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp