Lindbäck anmäls för otillåten hästhantering – missar EM i fälttävlan

Jag tänker att ”efter tävlingen” kan vara dagen efter men det var samma dag menar du?

På hoppdagen tänker jag. Hörde bara att det var under pågående tävling.

Fast man vill ju åka hem så det kan ju ha varit samma dag. Var ju fler som tränade som inte kommit runt.
 
På hoppdagen tänker jag. Hörde bara att det var under pågående tävling.

Fast man vill ju åka hem så det kan ju ha varit samma dag. Var ju fler som tränade som inte kommit runt.
Ok.


Funderar lite löst, om det är personen jag tror det är som äger hästen, så har ekipaget varit uteslutna ur terrängen tidigare/avstått/utgått en del. En kan ju fundera på om hästen vill vara fälttävlanshäst egentligen…
 
Ojoj, gäller det här detta ärende eller ett annat?

https://www.hippson.se/artikelarkivet/kronikor/busenkelt-om-man-ar-tydlig-med.htm

"Men när ryttaren i fråga går ut på sociala medier för att berätta att hen är friad, efter en anmälan, för det hen anklagades för, då går disciplinnämndens ordförande in och gillar det inlägget med ett hjärta. Jag tänker att där någonstans så försvann mitt förtroende för Svenska ridsportförbundets disciplinnämnd ner i toaletten."
 
Ojoj, gäller det här detta ärende eller ett annat?

https://www.hippson.se/artikelarkivet/kronikor/busenkelt-om-man-ar-tydlig-med.htm

"Men när ryttaren i fråga går ut på sociala medier för att berätta att hen är friad, efter en anmälan, för det hen anklagades för, då går disciplinnämndens ordförande in och gillar det inlägget med ett hjärta. Jag tänker att där någonstans så försvann mitt förtroende för Svenska ridsportförbundets disciplinnämnd ner i toaletten."
Ryttaren sponsras tydligen av en advokatbyrå som ägs av tala disciplinnämnden ordförande. Förtroendet fanns inte innan nu är de -1 miljon.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ryttaren Niklas Lindbäck, 49, har anmälts till Svenska ridsportförbundets disciplinnämnd rörande otillåten hantering av häst. Han kommer...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Niklas Lindbäck hoppade av EM sedan han anmälts för otillåten hästhantering. Nu har han friats från anklagelserna av...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Niklas Lindbäck, 49, anmäldes för otillåten hantering av häst. Nu har han friats av Internationella ridsportsförbundet, FEI. – Jag...
Svar
6
· Visningar
1 455
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Hästnyheter FEI väljer att inte gå vidare med den anmälan som gjordes mot ryttaren Niklas Lindbäck, där en norsk ryttare anmält honom till...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp