Lindor med "inbyggd" pad

niardasp

Trådstartare
...
Det finns ju arbetsbandage som är med pad, tex. fleece och sen akryl. vet inte hur jag ska förklara, men ni förstår säkert ;) .
Till min fråga:
Vilka är bäst, vilket material och i ungefär i vilken prisklass ligger dom på? Överhuvudtaget, är dom bra?
Hööks har ju med fleece och akryl 4 st (?) för 179:-. Är det någon som har dessa, är de något att ha?
/Sandra

Sv: Lindor med "inbyggd" pad

Själv har jag både ett par från equiline & ett par andra (vet ej märke, står inte) Kan säga att jag älskar dessa lindor, väldigt praktiska. Det elastiska blir ju lite sämre efter ett tag, men man får dra åt lite hårdare bara :smirk: ...
Har inte provat dom från hööks... Dom ser lite tjockare ut än mina på bilder (??) Men de fungerar säkert :)

Tack för svaret Bapro!
Tänkte kanske köpa ett par såna, att använda när man tränar då, inte vanlig ridning.. Speciellt eftersom våran ridbana är lite djup, så det blir extra stöd.
Men imorgon kanske jag ska till Eko, kan ju kolla där :)

Lånar knapp, frågan är mest allmänt ställd :d

När man lindar sånna lindor med "inbyggd pad", hur lindar man första varvet då? Om man måste överlappa blir det väl mer eller mindre punkttryck hur som helst. Eller?

Överlappa?
det gör man väl med alla lindor....?!
man lindar hur som helst första varvet som vanligt

Jag har fleece med akryl, men Horse Saver. De är bra MEN inte på små spindelben som mina araber har, det blir för tjockt helt enkelt.

Jo, jag vet, men jag tänkte att eftersom dessa har inbyggd pad kommer det ju i vilket fall bli punkttryck eftersom själva "padden" inte är jämn. Förstår du hur jag menar?

Jag litar inte på min förmåga att linda korrekt utan att det blir ojämnt tryck, så jag skulle inte våga använda dem utan padd.

Och då faller ju hela konceptet... :smirk:

Tigertofflan skrev:
Jo, jag vet, men jag tänkte att eftersom dessa har inbyggd pad kommer det ju i vilket fall bli punkttryck eftersom själva "padden" inte är jämn. Förstår du hur jag menar?
jo jag förstår....men padden är ju som vilken fleecelinda som helst! och det använder man ju utan paddar!

Jag börjar uppifrån, lindar ner över kotan, precis där tar fleecen slut & det elastiska börjar, så då lindar man bara tillbaka upp igen :idea:
Var det så du menade??
Tcker inte att det verkar bli nåt ojämt tryck. :confused:
Mjuka fleecelindor t ex är ju i samma material & de kan man ju använda utan padd. Jag använder alltid paddar om jag lindar över natten, eller om jag rider med lindor i nåt annat material som ÄR elastiskt (händer ju inte ofta, då jag är flitig användare av mina akryl-fleece-bandage) :D
MVH

Nä.. jag vet inte. Kanske tänker helt galet :smirk: Men blir det inget punkttryck ska jag definitivt köpa sånna. :banana:

Säljs dom i två eller fyrpack?

Senast ändrad:

Dom är svåra att linda med och det är svårt att linda "jämnt" överallt. Dom ger inte heller på långa vägar samma stöd som en "riktig" pad, men kan man linda & vill linda för att det är snyggt så är dom Ok.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 845
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra... 2
Svar
33
· Visningar
12 728
Senast: Mirre
·
Islandshäst Valde att lägga tråden här trots att den nog bör ligga på utrustning. Kändes som att ni här på islandshäst har bäst koll. Men moderator...
Svar
16
· Visningar
1 848
N
Hästvård Jag lindar min häst väldigt ofta, nästan varje gång jag rider. Oftast bara med fleecelinder eftersom jag gillar dom bäst men ibland... 2 3
Svar
44
· Visningar
6 904
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka