Lindor vs. benskydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 798
Det beror ju lite på om och hur hästen stryker sig. Min häst stryker sig lite bak i perioder , då brukar jag slänga på ett par låga strykkappor. Ska jag träna lite hårdare brukar jag försöka linda bak också, för värmens skull. Fram lindar jag nästan alltid (eftersom han har haft lite skadeproblem där). Skydden på bilden räknar jag mer eller mindre som likvärdigt lindor (om skydden passar bra), använder skydden både fram och bak beroende på behov.

Okej tack :)

Gör nog så att jag lindar runtom på träning och skydden på bilden fram och kotskydd bak när jag rider ut.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
529
Senast: Elo
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 007
Senast: ako
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 253
Katthälsa Vilket foder tycker ni är bäst för dräktig katthona, under digivningen och till ungarna när de börjar äta? Planerar en kull på min hona...
Svar
4
· Visningar
513
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka