Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sanne:L skrev:Jomen, dom skador min pålle haft har är övervägande från hagen!! Han busar med kompisarna, är klantig och sparkar sig själv och får överben och hälta!! I boxen händer det ju inget, så att det skulle förebygga skador att ha dem ute förstår jag inte??
Kan tillägga att jag inte förspråkar att ha hästarna inne!! Men tycker att det känns rätt skönt att han får stå inne över natten och vila lite![]()
kachic skrev:hade en ponny på lösdrift som hade gallproblem trots lösdriften, så på alla hästar verkar inte bli sakdefria av lösdrift..
cetzyboy skrev:Jag är rent nyfiken och själv har jag ändrat uppfattning helt efter detta föredrag och låter nu lindorna vara.
cetzyboy skrev:Personen har "bara" ca. 40 års erfarenhet av ridning/träning på elitnivå.
Prova själv och linda handleden får du se du har inte mycket muskler där heller.
Jag ser det som logiskt, du avlastar senor vilket gör att de inte behöver jobba lika mycket och försvagas. Blodtillförseln minskar eftersom oavsett om lindan sitter löst så stramas den åt när hästen rör sig .
När du lindar vill du ju ha stöd och drar därför åt lite= sämre blodcirkulation.
Att linda i boxen är inte stöd utan för värmens skull = lösare lindor för ökad blodcirkulation vilket skulle bli detsamma om hästen fick gå ute och röra på sig 1
/Cetzy