• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lalala
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 277
L

lalala

Hur gör ni när ni rider med lindor?
Lindar ni hästen med paddar under eller bara lindor? I så fall vilka lindor? Hur gör ni efter ni har ridit?

Och om ni gör det, varför gör ni det? Skulle vara kul att veta :)

Sv: Lindor

Lindar för att få skydd och stöd i miss mån och sen så är det mkt snyggare med lindor än med skydd.
Använder nästan bara fleecelindor med eskaron climatexpaddar under, alltid paddar.
Efter ridning borstar jag lindorna, hänger antingen upp dom på tork, tvättar eller rullar ihop dom igen.

ridr med lindor för att skydda mot slag och strykningar
plus att pålle har ett dumt överben som gör det svårt att få skydd att sitta bra
Ökar dessutom blodgenomströmningen

rider med fleecelindor och teedy/fleecepaddar -alltid paddar under

när jag ridit bortar jag av dom rullar ihopa

Men hur gör ni med hästarna efter ni har ridit då? Lindar ni över natten också?

nyfiken :angel:

ibland, ibland inte. beror på hur hårt han gått o.s.v. men lindar bara bak, han drar av sig framlindorna om han står lös.

Lindar när jag rider dressyrpass, har då elastiska lindor med paddar under. Tycker det blir bäst. Har lindor som stöd, ökad blodgenomströmning, skydd mot slag osv. Dessutom är det snyggare än skydd när man rider dressyr...:p

antingen använder jag pololindor bara eller elastiska med pad.

eftersnabbjobb bandage på natten

när jag rider med lindor har jag alltid fleecelindor så jag lindar direkt på benet, utan padd.
lindar oftast med back on track på natten men inte alltid

Hur gör ni när ni rider med lindor? Rider inte med lindor så ofta. Hon har det bara på natten efter träning.

Lindar ni hästen med paddar under eller bara lindor? Paddar och lindor
I så fall vilka lindor? Eskadron paddar med "kanaler" och eskadronlindor
Hur gör ni efter ni har ridit? Lindar? :D

Jag rider ibland med Equiline lindor som är hälften fleece hälften elastiska. De är jättebra! Om de har gått hårt får de ibland ha på sig magnetpaddar på natten.

Jag lindar bara ibland, för att det är snyggt plus att det skyddar lite mot slag.

Jag lindar utan pad och har "vanliga" fleecelindor som är oelastiska.

Ibland lindar jag under natten, om hon har gått hårt. Då använder jag BoT paddar.

Jag brukar oftast linda när jag tränar, annars har jag skydd, rider aldrig utan nått. men brukar ha fleece/elastiska lindor som e hälften/hälften. dom e bra!

lalala skrev:
Hur gör ni när ni rider med lindor?
Lindar ni hästen med paddar under eller bara lindor? I så fall vilka lindor? Hur gör ni efter ni har ridit?

Och om ni gör det, varför gör ni det? Skulle vara kul att veta :)
Varför lindor? Släng dom i brännbart!:D

Jag har lindor när jag rider dressyr / markarbete. Händer rätt ofta att jag har lindor fram o strykkappor bak. Jag har nästan bara sånna lindor med en hälften flecce, hälften elastiskt, så jag har inga paddar under dom. Har dock ett fåtal elastiska, då är det självklart paddar under. Har Mias RS fårskinnspaddar runt om isf, eller Mias RS "vanliga", vita, ganska tunna.

Har oftast Equiline eller Globuslindor vid arbete. Ibland lindar jag till natten, men det har jag mest gjort på min äldre häst, som har en tendens att kunna få gallor. Så kvällen före tävling har jag ibland lindat med fleccelindor som stallbandage. Funkar bra.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
527
Senast: Elo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Göteborg Horse Show och det sista världscupkvalet bjöd på rafflande hoppning. Svenska Linda Heed knep sin första världscupsseger med...
Svar
0
· Visningar
170
Senast: Gunnar
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 147
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
440
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka