• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Binobus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 3 759
B

Binobus

Hejsan :) Jag ska tävla på lördag (den 11 aug) I hoppning. Jag undrade om man får låv att ha lindor när man hoppar eller inte??!!:confused:

Vill ha svar så fort som möjligt TACK i förhand;)

// Anna

Sv: Lindor ?!

Om man ska tävla borde man inte veta att man kan hitta sån info i TR?

är man bra på att linda och de sitter ordentligt (ingen risk för att de går upp) så är det ju inte skadligt.
sen kan hästen bli oförsiktigare då det inte känns lika mkt att slå i en bom. men det är en annan sak.

Jag har hört en som säger att hästen kan förlora den naturliga benstyrkan om man hoppar med lindor :confused: ?
Det låter lite långsökt...

raderad.............................

Senast ändrad av en moderator:

Det kan vara skadligt med benlindor om de lindas för hårt, vissa är ju väldigt elactiska senan kan ta mkt skada av det... är du ovan strunta i det ohc be om att få hjälp att lära dig att linda...

Visst får du det. Men se till att linda ordentligt, inte för hårt, inte för löst. Kan vara bra att dra ett varv med tejp runt karborrefästet.

sthlm5.jpg

Jag kan linda ;) Har alltid lindor i dressyr, men vill höra åsikter om det är bra/inte bra att ha lindor i hoppning. Naturligtvis är det aldrig bra med lindor om man inte kan linda korrekt.

Riktad mot Henchen.

Måste man veta exakt allt när man börjar tävla, du vet en del gör det för att det är roligt,?

Nej, men man bör veta att man hittar all sådan info i TR. Och det var det enda jag påpekade, inte att man ska veta allt.

Visst kan du linda, men jag skulle rekomendera att du använder ett par senskydd ist, lindor skyddar inte benet lika bra.

Och till den som tkt att man ska kolla i TR så kan jag faktiskt inte hitta ngt om vilka benskydd och liknande som man får ha, kanske du kan skriva vilket mom det står under?

Ska man tävla så har man tagit grönt kort, och då får man lära sig att i TR står vad som är tillåtet/inte tillåtet. Kan inte se att någon påstått att man ska veta allt.

Majoriteten av de som tävlar gör det för att de tycker det är roligt, tror nog vi kan räkna in Henchen;) i den skaran :smirk:

Absolutely ;) Det enda jag reagerade på (som du förstod) var att jag tycker man kan kolla i TR!

Tack så hemskt mkt för svaren.!! :bow:

Tänker nu linda på lördag (imoon) :p

Har nämligen köpt nya under lägg:p

Ja, de får man...
Men inget att rekommendera då de kan gå upp, men som ngn skrev ovan så om man tejpar minskar ju risken betydligt!

Lycka till:)

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
720
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 507
Senast: Mirtai
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 171
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka