Liners till HW-täcken, funkar de bra?!

Iliaca

Trådstartare
Vore kul att höra om ni som använder liners är nöjda med dem eller ej? Är det samma goda passform som det brukar vara på Horsewares täcken? Funderar på att införskaffa liners så småningom för det verkar ju himla smidigt.

Sv: Liners till HW-täcken, funkar de bra?!

Jag har Duo-täcket och blev positivt överaskad över hur lätt det sammansatta täcket blev. Inte alls tungt och tätt på hästen. Är väldigt nöjd med passformen. Täcke passar hästen som en riktig smäck.

Jag är jätte nöjd med mina liners! Har två st i olika tjocklekar. Men använder mina under Källquist täcke med halvhals. Går att spänna fast baktill i svannssnöres ringarna. Skönt att kunna tvätta liner täckena och på det sättet "bevara" skaltäcket. Känns fräschare(närmast hästen) och skonsammare (för skaltäcket)

Tack för era svar! Låter lovande! Då ska jag också testa liners. Känns ju bättre att lägga lite mer pengar på något när man vet att det funkar :)

Jag tycker dem är toppen! Ligger still, väger lite och smidiga till tusen :) Har det även på täcken utan fästen för man kan ju ändå knäppa fast dem baktill där bensnörena knäpps fast, supersmidiga :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som... 2
Svar
20
· Visningar
2 425
Senast: blayenka
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 605
Senast: Ceta
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 488
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 484
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka