Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

S

SanchoPancho

Innehåller linfrö biotin? Varför ger man det? Vad är att rekomendera till en häst med dåliga hovar?

N

Nina83

Enligt mitt foderhäfte så innehåller inte Linfrö biotin, står ett streck i min tabell där.

Biotin är bra för hovarna- MEN det är sällan som hästen har underskott på biotin, så det är ofta att kasta pengarna i sjön. Du kan heller inte se något egentligt resultat förrän du gett biotinet flera månader.

Jag skulle rekommendera dig att se över din hästs foderstat så du vet att alla behov täcks. Jag skulle även blöta hästens hovar varje dag, vatten är rena underverket för hästens hovar. Så ställ dem i vattenbad eller ha filtboots på hovarna, alternativt stoppa in blöta trasor i hovarna.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6492 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Om man ska ge linfrö till häst, ska man koka det innan? Eller låta det ligga i vatten i några timmar?
Svar
7
· Visningar
464
Foder&Strö Vi har/använder oss av Kraafts lucern hack. Har hört att det innehåller melass, är de dåligt eller bra? är det någon annan här som...
Svar
6
· Visningar
242
Foder&Strö Hej. Har en häst med lite känslig mage. Haft rejäl kolik en gång. Ger paraffin olja då och då, ej regelbundet. Men söker något bra att...
2
Svar
24
· Visningar
1 803
Hästvård Mitt ena sto har slagit av sig en liten liten ytterst lite av sin vänstra fram hov. Hovis sa att det inte där nån fara, jag undrar mest...
Svar
9
· Visningar
328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd nr 24
  • Kastrering

Hästrelaterat

Omröstningar