S

SanchoPancho

Innehåller linfrö biotin? Varför ger man det? Vad är att rekomendera till en häst med dåliga hovar?
 
Enligt mitt foderhäfte så innehåller inte Linfrö biotin, står ett streck i min tabell där.

Biotin är bra för hovarna- MEN det är sällan som hästen har underskott på biotin, så det är ofta att kasta pengarna i sjön. Du kan heller inte se något egentligt resultat förrän du gett biotinet flera månader.

Jag skulle rekommendera dig att se över din hästs foderstat så du vet att alla behov täcks. Jag skulle även blöta hästens hovar varje dag, vatten är rena underverket för hästens hovar. Så ställ dem i vattenbad eller ha filtboots på hovarna, alternativt stoppa in blöta trasor i hovarna.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
551
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: super
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 559
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag hittar bara gamla trådar om Biotin och dåliga hovar och tänkte passa på att starta en ny då min häst har problem med framförallt...
Svar
18
· Visningar
1 633
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp