Bukefalos 28 år!

Maris_

Trådstartare
Jag var med mamma i skogen idag och plockade mossa och lingonris. Fick för mig att göra en krans med lingonris och så blev det. Tänkte höra hur länge det håller sig, om det är någon idé att nu börja göra kransar som man kan ha vid jul? Vissnar de, tappar bladen, eller håller de sig fina en längre tid?
 
Sv: Lingonris

Ja både lingonriset och mossan borde hålla sig ute. Så länge det inte blir stek hett, men hur ofta händer det på vintern? I butikerna har man ju redan börjat sälja julkransar...
 
Sv: Lingonris

Tack för svar! Hur funkar det om jag har kransarna inne, blir det sämre hållbarhet då, eller borde de hålla sig hyfsat ändå? Min förhoppning är nog att det ska torka och se ungefär likadant ut som innan, kan det vara så eller är det önsketänkande?
 
Sv: Lingonris

Tack för svar! Hur funkar det om jag har kransarna inne, blir det sämre hållbarhet då, eller borde de hålla sig hyfsat ändå? Min förhoppning är nog att det ska torka och se ungefär likadant ut som innan, kan det vara så eller är det önsketänkande?
Kan man göra kransar av ljung? Hur håller de sig måntro?

Om du har det inne så händer det inte så mycket med mossan, men lingonriset finns det ju en risk att det blir brunt när de torkat. Annars är det ju bara att prova och se hur det blir. Lingonris finns det alltid mer av i skogen! ;)

Klart man kan göra kransar av ljung :) De blir nog finare om du ska ha det inne, tror jag! Jag har pressar ljung till mitt projektarbete och de är fortfarande fina! (ett år senare!)
 
Sv: Lingonris

Lingonriset kan du ha inne, det blir inte brunt men torkar och blir skört, så det lixom smulas sönder vid beröring, men är det en krans på väggen borde den ju få va ifred... ;) Jag brukar klä en hjärt-stomme med lingonris å hänga på toadörren, håller sej fin så länge man själv vill ha den kvar!
 
Sv: Lingonris

Skrocken säger att man inte ska ha ljung inne men det är nog för att den smular mer än att den förebådar död.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har börjat få upp en massa reklam för hållbara blombuketter. Både torkade buketter som ska hålla i minst 6 månader, och lite...
Svar
17
· Visningar
697
  • Artikel
Dagbok Den här tiden på året är alltid svår. Jag vet inte vad jag ska göra inomhus så många timmar när det är mörkt. När det blir mörkt så...
Svar
10
· Visningar
930
Senast: Wille
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 165
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp