Liniment på dräktigt sto..?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare acrazyone
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 024
Varför? Jag rider ju henne fortfarande. och att massera henne å pyssla lite är väl bara bra.. Har alltid hållt på mkt med liniment på mina hästar men nu vet jag inte om jag vågar längre på henne..?

Jag tycker inte alls om BL.... För starkt för mina hästars ben, dessutom är det kladdigt och lämnar kvar rester i pälsen som kan bränna om man sätter skydd på...
Använd Arnikaliniment istället!

Men rider du verkligen så hårt att du måste använda linement?
Dessutom ger det ju mycket bättre genomblödning om du bara masserar benet, alltså utan linement, hårt och bara uppåt !
Då fär du ju både ökad cirkulation och slipper använda något du är osäker på :idea: :)

Liknande trådar

Hästvård Jag vet att det står i info att en öppnad flaska metacam håller i 6 månader, men är det en så än där lite överdrivet snål...
Svar
18
· Visningar
833
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
394
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
876
Senast: tara
·
Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka