Liniment racing.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Fjanton
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 918
Sv: Liniment racing.

Jag har tänkt samma tanke, men en tränare gjorde det på en av sina hästar och den började fälla och fick skav av sadeln som följd. Tydligen så påskyndas fällningen av linementet, så jag skulle vara försiktig med det om jag vore dej!

*kl*

Klart man kan använda den på ryggen!
Jag tycker att den är jättebra. På alla delar.
Jättesmidig att ha i sprayflaska.

*tummern upp*

Jag skulle föredra Redlotion som är endast värmande på ryggen. Ser ingen anledning att kyla den muskelaturen först. Samma konsistens som Racing.

Liniment som först är kylande fungerar vid användandet som så att blodkälen drar ihop sig för att sedan vidga sig och i o med vidgandet så får du den värmande effekten. Ett sådant liniment föredrar jag på benen (senor o leder) eller vid ett direkt skadetillfälle på annan muskelatur. På de stora musklerna så som rygg och bak etc önskar jag endast värme vid/efter ansträngning för att få en bättre genomströmning av muskeln, för att hålla den mjuk. Vid kyla blr muskeln kort och hård.

Att kyla muskeln, det önskar jag endast vid en större blödning (som efter en spark etc) på muskeln och då ska kyla komma omedelbart vid skadetillfället för att ha effekt. Sen är det endast värmande som hjälper.

Liknande trådar

Hästvård Hej Någon som har häst som har tätt mellan tvärutskotten i ländryggen? Vår häst har fått kortisonbehandling och nu väntar arbete för...
Svar
0
· Visningar
208
Senast: Smultron
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
550
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
1 937
Senast: Noxos
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka