Loretta713

Trådstartare
Hej! Vad tycker ni om liniment? Funkar det? Har ni värmande eller kylande? Vilket är bäst för hästen av kylande och värmande? Använder ni det före eller efter pass eller båda två?
 
Vilket liniment man väljer beror på vad man vill ha för effekt av det. Jag har god erfarenhet både av värmande och kylande (ice gel) liniment, har använt det efter passen. Som sagt det beror helt på vad syftet är. Varför vill du använda liniment? :)
 
Jag använder ett värmande på min på bogen innan träning, för att underlätta för en gammal skada. Tycker att det verkar ha viss effekt men det tar tid att få ordning på låsningen. Hade inte använt liniment på en vanlig frisk hobbyhäst.
 
Använder liniment på ben, knän och ryggar. Även på nacke och hals på den ena.
Använder både dubbelverkande, racing liniment, arnika och ice gel.
 

Liknande trådar

Hästvård Trots många år i hästbranschen har jag aldrig riktigt anammat konceptet liniment. Tycker mest arnika blir tufsigt i pälsen, det röda...
Svar
13
· Visningar
1 278
Senast: Emma-pemma
·
Hemmet Första vintern i mitt hus :heart Jag har täljstenskamin, luftvärmepump och direktverkande el. Har precis börjat värma upp huset men det...
Svar
16
· Visningar
536
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Ja, drömsemester? Hur är din drömsemester? Aktivitet? Resmål? Värme eller kyla? Längd? Jag velar mellan en ridsemester med bra hästar...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
2 849
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 923
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp