Om jag har ett konto. Syns det vilka profiler jag besöker då?
Haha det funderade jag med på :p vågar man använda linkedin för att snoka? :angel:
Det finns en inställning där man kan säga om det ska synas vem man är när man besöker en profil. Det syns alltid att någon har besökt, men om man valt att vara "anonym", står det bara att någon besökt.

Även mitt intryck är att betydelsen av LinkedIn varierar stort mellan olika branscher. Jag har en förhållandevis innehållsrik profil där, men har aldrig sett någon direkt nytta av plattformen. Mitt professionella nätverk bygger i betydligt högre grad på direkta kontakter och samband utifrån gemensamma projekt och liknande. Jag travesterar Groucho Marx och säger att den som skulle intressera sig för mig professionellt utifrån min LinkedIn-profil är förmodligen ingen jag vill bli uppmärksammad av. :grin:

Även mitt intryck är att betydelsen av LinkedIn varierar stort mellan olika branscher. Jag har en förhållandevis innehållsrik profil där, men har aldrig sett någon direkt nytta av plattformen. Mitt professionella nätverk bygger i betydligt högre grad på direkta kontakter och samband utifrån gemensamma projekt och liknande. Jag travesterar Groucho Marx och säger att den som skulle intressera sig för mig professionellt utifrån min LinkedIn-profil är förmodligen ingen jag vill bli uppmärksammad av. :grin:

Ungefär så känns det i min bransch också.

Mest privat skulle jag säga.

Massa inom offentlig också skulle jag säga :p
Men det är säkert beroende på bransch.

Jag har en extremt intetsägande linkedin. Står bara vad jag heter, var jag jobbar och var jag har pluggat. Ändå blir jag kontaktad av rekryterare stup i kvarten och har fått konkreta jobberbjudanden flera gånger.

Tycker också att många offentliga aktörer i branschen är väldigt flitiga på att dela nyheter om vad de pysslar med osv.

Ok, nu har jag laddat hem appen och skapat ett konto. Men hur sjutton lägger jag in mitt cv? Nuvarande anställning är inte relevant för mitt kommande arbetsliv så att säga. Det är inget jag vill fortsätta med..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ja, säg det... HUR blir jag sveriges mest attraktiva arbetsökande? Det finns många blänkare på nätet om "sveriges mest attraktiva...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 390
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 144
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 424
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka