Listad hos läkare?

Kirre

Trådstartare
Hur funkar det? Mina senaste besök hos läkare har antingen varit via akutmottagning eller hos en privat aktör, 2 år sen senast.

Nu tyckte dock en kollega att jag skulle boka läkarbesök för mina sjuttielva krämpor och sa då att man måste vara listad någonstans. :confused: Jag har aldrig gjort det aktivt och fick hjälp att kolla och då är jag tydligen listad på en vårdcentral jag aldrig satt min fot på i ett område jag aldrig bott i och som inte ens är samma stadsdel som jag bott i de senaste åtta åren.

Hur hamnade jag där? Hur byter jag enklast? Via nätet? Får jag boka besök någon annan vårdcentral där jag inte är listad?

Kirre- 38 år och nybörjare på läkarbesök :p
 
Jag listade om mig på minavardkontakter.se efter att ha blivit listad på en totalt värdelös vårdcentral då min la ner.
 
@lizan @ullo Tack för svar. Men hur har jag hamnat där jag gjort? Vem bestämde det? Måste jag hålla mig inom kommunen eller får jag gå till grannkommunen som jag har närmre till vc?
 
Ingen aning om ifall du får gå utanför kommunen eller inte... Men du kan ha hamnat där du hamnade för att andra var "fulla" redan. :)
 
@lizan @ullo Tack för svar. Men hur har jag hamnat där jag gjort? Vem bestämde det? Måste jag hålla mig inom kommunen eller får jag gå till grannkommunen som jag har närmre till vc?
Du kan lista dig på vilken vårdcentral som helst om den ligger inom ditt landsting. Vill du utanför det vet jag inte hur det blir. Så grannkommunen borde fungera fint. Enklast listar du dig via nätet, iaf här i Västra Götaland.
 
Jag är listad på vårdcentral i grannkommunen, fungerar fint :)

Jag böt enkelt via nätet och barnen flyttades vid första besöket efter att vi bokat via telefon :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur gör man? Ja, det kan låta konstigt men jag förstår inte hur man liksom kommer in i snurren. Jag är på ett sätt lyckligt ovetandes då...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 423
Senast: Kirre
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 347
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft regelbunden cykel med måttlig blödning. Senaste typ tre månaderna är cykeln förändrad, mer mellanblödningar och...
2
Svar
22
· Visningar
2 074
Senast: emma-vsm
·
Kropp & Själ Jag tänker inte dra några detaljer kring detta, och önskar därför inte några direkta uppföljningsfrågor och hoppas att det respekteras...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
10 736
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp