Sv: Lite frågor om försäkringar
Agriaförsäkrad häst no 1. Fick tillstånd på telefon av deras chefsvet för omedelbar nödslakt av djurskyddsskäl på måndag em. Hästen togs bort tisdag morgon. Skickade papprena samma dag till veterinären, som tog en vecka på sig att komplettera. Sen tog det 2 v från de fått papprena tills Agria betalade ut pengarna, de bad (när jag ringde för att se så papprena kommit in verkligen) om ursäkt att det hade dröjt då deras mål vid livskada var att hantera ärendet inom en vecka.
Svelandförsäkrad häst, Tmärktes. Dömdes ut 2:a maj, 3:e maj hade jag papprena från veterinären, jag velade lite om ta bort eller T-märkta och skickade papprena några dagar senare. Fick papprena efter 2 veckor, T-märkte och skickade in intyget på det, fick pengarna en vecka efter de fick intyget.
Fosterförsäkring Agria, fick pengarna inom 2 veckor från de fått in papprena.
Agriaförsäkrad häst, togs bort 25:e april, avlivades direkt utan kontakt med Agria. Jag fyllde i papprena samma dag, vet skickade dem dagen efter. Fortfarande inga pengar/besked från Agria, men i förrgår försvann hästens försäkring från databasen. (Jag åkte dock på att betala hennes premie 2:a maj, pengar jag 'får tillbaka' om de bara godk utdömningen, men kändes ändå ganska tungt att betala det när jag visste hon var borta..)
Borde få brev från Agria den här veckan tycker jag, men har dröjt alldeles för länge tycker jag, som gärnavill ha det 'klart' så snart som möjligt efter utdömning..