JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt.
Du bör uppgradera eller använda
en annan webbläsare .
Lite hjälp kan behövas :)
Hästvård
Trådstartare
Trådstartare
Animar
Startdatum
Startdatum
10 Sept 2009
Svar
Svar
4
Visningar
Visningar
625
Om jag ska skaffa foderhäst vad är det jag behöver tänka på?
Till exempel: Veterinär-vården, hovslagare, försäkringar och sådant.
Någon som kan berätta lite grann om hästägeriet såsom vaccineringar, hur ofta? och liknande
Tack för svar
Sv: Lite hjälp kan behövas
Om du ska ha foderhäst brukar ja göra upp med ägaren att den betalar vet-besk innan den överlämnas. Detsamma när den ska tillbaka men då står ja för det. Försäkringne brukar ägaren stå för. Vacc grund är ca 6 veckor mellan rum sen ökar de med ett år mellan rum. Hovis måste du hitta innan du tar över hästen. Setill att den är nyskodd så du slipper göra de på engång.
. SEN ta inte första bästa. Rid flera ggr på hästen känn verkligen efter. Ha med en hästkunning människa.
=) lycka till!
tack, det är det där med hästkunnig människa som blir problemet men det finns ju alltid andra hästägare istallet hästen ska stå i
okej, men har du ingen ridlärare m.m. som kan följa med dig under provridningen?
jo men det var mer att ha någon där i stallet som kunde hjälpa jag menade :/
Hästvård
Hej!
Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Hästvård
God kväll!
Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande.
Ena hästen sväljer inte sin...
2
Hästvård
Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll.
Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2
3
4
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
2
Eurovision 2025
Kultur Fast det behöver ju inte vara särskilt många alls, särskilt i länder där färre tittar på eurovision (icke-nordiska länder) så är det...
Mkb
6 minuter sedan
Svar: 1 047
Visningar: 22 506
Allmänt
Tapeter tapeter tapeter
Hemmet Sovrummet renoveras just nu(detta är min tapetrivarpaus-scroll :laugh:) och dessa ligger bra till...
Linta
8 minuter sedan
Vad gör vi? Del CCXIII
Tjatter På tåget hemåt efter några härliga dagar i Bergen där vi firat 17 maj med min fina vän ❤️
Imorgon jobb. Har inte alls någon större lust...
cambodia
16 minuter sedan
Svar: 576
Visningar: 16 402
Allmänt
Vi som letar häst II
Hästmänniskan Ja, min känsla är att både energin och humöret kommer bli bättre i miljö med mindre människor
Alexandra_W
Alldeles nyss
Födda -21
Avel Här är det också fyraårsfödelsedag idag 🥳
(vi väntar föl vilken dag som helst nu 😁)
cili
36 minuter sedan
Svar: 895
Visningar: 111 195
Avel
Annonsera Mera VIII
Gnägg Men fy så irriterande. Tackar för infin, jag ska lägga ut en häst där snart , måste komma ihåg att skriva allt med bokstäver.
Shaggy
Idag kl 16:10