Lite tankar

bananabambi

Trådstartare
Nu blev det helt plötsligt så verkligt, våra tankar om hundköp. :cool:

Jag hade mailat en uppfödare. Ställt lite frågor om rasen mm. Anledningen till att jag mailade var att jag inte tordes ringa då jag inte vet vad jag ska säga. Jag kan ju ingenting och vet inte vad jag ska fråga :o

Men nu hade den här uppfödaren inte lyckats svara på mitt mail, så han kom och hälsade på. Tyvärr var vi inte hemma :( Men han skev en lapp och bad mig ringa.

Men vad ska jag säga? Vad ska jag fråga?

Och är det en seriös gest att åka en sväng och kolla in hur eventuella köpare bor?
 
Oj da! Men du skrev vel ikke i ditt mail at du SKULLE ha en hundvalp? Jeg vet at noen uppfødare väljer att åka och kolla om kjøparen HAR beslutit seg for at kjøpe hund av uppf... Det virker litt spesielt å dyke upp på dørren utifrån en generell befrågan i et mail... Synes jeg da...
 
Är precis som du, tycker inte heller om att ringa. Har dock börjat vänja mig vid det, måste göra det i jobbet.
I alla fall....Fråga vad du vill ha reda på om rasen. Om du funderar på valp så kan föräldrarnas temperament, ev. sjukdomar, HD-status mm. var av stort intresse.
Uppfödarna är där för att hjälpa till när man skaffar valp. Det kan vara bra att få komma och hälsa på om och när man bestämt sig också, så man får träffa både uppfödare och tik (ev. också hanhund).
Vad är det för ras du funderar på??
 
Jag hade skrivit i mailet att jag just nu sökte info om olika raser, och att deras ras var en av dom jag var intresserad av.

Sedan hade jag faktiskt skrivit var jag bodde, och att vi höll på att reovera huset, så egentligen kanske det var en vänlig gest. Killen fick inte tag i mig då min mail inte gick att skriva till, och hade han vägarna genom stan (liten ort) så är det kanske inte så konstigt om han kikade förbi.

Men som sagt, jag hade inte skrivit något om att vi bestämt oss för just den rasen...
 
Boxer är det vi funderat på.

Jo, jag vill ju så småningom få titta på föräldrarna, i alla fall mamman. Jag har bara träffat boxervalpar, vill se några vuxna exemplar annat än på bild.
 
Du kan få träffa min vuxna Boxerdam anytime! *ler glatt*

/JES
som är på väg att flytta åt Södermanland till för en period...
 
Jag hade skrivit i mailet att jag just nu sökte info om olika raser, och att deras ras var en av dom jag var intresserad av.

Sedan hade jag faktiskt skrivit var jag bodde, och att vi höll på att reovera huset, så egentligen kanske det var en vänlig gest. Killen fick inte tag i mig då min mail inte gick att skriva till, och hade han vägarna genom stan (liten ort) så är det kanske inte så konstigt om han kikade förbi.

Men som sagt, jag hade inte skrivit något om att vi bestämt oss för just den rasen...

Eftersom det var på det här viset så tycker jag det var jättesnällt att kika förbi, när han ändå var i krokarna. Annars kanske du skulle tro att han struntade i att svara, och sen var det för mailen krånglade.
 
Javisst, det satt en liten lapp på dörren när jag kom hem om att jag kunde ringa vid tillfälle. Så jag tycker det var en vänlig gest faktiskt.

Har dessutom försökt ringa, men ingen hemma. :(
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 212
Senast: geting
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 384
Senast: kubikmeter
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
481
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp