Lite wow-känsla

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var P värre än värst. Jag tror att det måste ha varit älg eller vildsvin i närheten när vi var ute i skogen, för när jag stannade honom så skakade hela hästen. Det har jag aldrig upplevt med honom förut. Jag vände hemåt, tidigare än planerat, satt av och gick en bit på slutet för jag ledsnade lite på honom, men sen red jag en stund på banan när vi kom tillbaka. Det gick lite sådär. Grishörnet är svårt.

Idag kompenserade han det där. Det var knappt någon diskussion alls idag om huruvida det gick att gå vid grishörnet, eller fårhörnet för den delen. Det har ju flyttat ut ett par får som bor i den andra änden av ladan och när det är mörkt och de rör sig där tycker P det är läskigt. Idag hade vi dock månljus, så det syntes att det var får där. Men häromdagen satt jag ju jäkligt löst när han skyggade för fåren.

Idag kändes han väldigt snäll. Rent av lat faktiskt. Men en stund på slutet hittade jag en riktig wow-känsla. Plötsligt kändes det som om jag satt på en större häst med en massa fluff under hovarna. Jag hade ingen aning om att han kunde röra sig så där. Det där kan jag nog leva på ett tag, eller i alla fall till nästa gång det skiter sig :grin: .
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 223
Senast: manda
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 452
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 517
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp