Liten, ärtig, fartig, kaxig - vad är jag för ras?

Sv: Liten, ärtig, fartig, kaxig - vad är jag för ras?

Jag ser att du lutar åt Heeler. Men jag ser ju vad du beskrivit: En Papillon ju! Och det säger jag som vinthundsmänniska :)

En klockren besrkivning av en Jack Russel jag träffar rätt ofta. (han är faktiskt inte speciellt intresserad av att jaga)

Hej!

Chihuahua?

Mvh Susanne.

Irländsk Terrier, något högre än det du önskar, men väger mindre...

Verkar vara fantastiska hundar, ska träffa en idag :-)

Fast de flesta terriers har mer eller mindre jaktlust, men jag håller med dig, de är trevliga!

* Jag är kvicktänkt och gillar att träna, men är ingen arbetsnarkoman så är matte/husse sjuk håller jag dem sällskap i tv-soffan utan att bli nipprig.

* Jag är inte särskilt intresserad av att jaga, varken smågnagare eller större vilt. Men klart, hoppar de upp framför nosen på mig så ber de ju om det...

De här två punkterna gör att det inte kan vara en DSG. Iaf inte min! Han är sjukt nipprig och nervös och jagar allt som springer men han kanske är en avart!?

Om DSG inte faller dig i smaken kanske en Västgötaspets gör det?

Inte dom jag har träffat :) Energiska javisst men kan oxå vara väldigt coola , men nu har jag ju inte den största erfarenheten av DP har ju långhårs taxar själv,

Tesora
Du kan nog inte jämföra mina dp med andra, mina är inte normala..
Alldeles för trevliga. :angel:

Svarar alla:
Har varit inne på lancashire heeler, har även fallit lite för min instruktörs papillioner och blivit lite motvilligt nyfiken på dv.pinschern.
Pipilottor är ju fruktansvärt trevliga!
Och du är välkommen att träffa mina Dp om du vill!
De är inte alls reserverade, är framåt och har en avknapp.

Om du ska ha en dp så var EXTREMT nogrann med mentaliteten, fick i helgen veta MH statistik som inte visar roliga hundar längre samt att rapporteringskod A har ökat lavinartat... Men visst finns det bra hundar om man vänder sig till rätt kennlar/linjer. Vi har en dp med på MH:t på Liding BK på söndag, den går ut som näst sista hund så kom gärna förbi och titta!
Som uppfödare av rasen blir jag mycket ledsen att läsa detta..
Att folk inte tänker längre än nästan räcker, man kan inte bara avla på vänstervarvare, utan måste fokusera på lynnet..
jag har apsvårt och hitta avelsmaterial..
Så nu lutar det att nästa tik kommer från utlandet med..

Staffe har stått högt på min lista länge men är nog lite för intensiv, lite för mycket bulldozer. :) Men "nån dag så vill jag ha en sån också"... och en sån och en sån och sån..... :angel:
Hihi jag är likadan! Staffe kommer det komma till mig så småningom, kanske om jag har tur redan till nästa sommar.
Om du kan tänka dig något högre än 30cm så är det ju en Bostonterrier du söker såklart! :D:love:

UNDERBARA HUNDAR!!! :bow:
Bostonterrier finn också på min önskelista!

Som uppfödare av rasen blir jag mycket ledsen att läsa detta..
Att folk inte tänker längre än nästan räcker, man kan inte bara avla på vänstervarvare, utan måste fokusera på lynnet..
jag har apsvårt och hitta avelsmaterial..
Så nu lutar det att nästa tik kommer från utlandet med..

Jag förstår det. Det är ju t.ex. jätte svårt att hitta folk som vill arrangera sig i MH för rasen. Folka kan åka land och rike runt på utställningar varenda helg men ska man på MH ska det ligga när och gå snabbt. Finns inte heller någon som är intresserad av att arragera MH för rasen just nu. Vad beror det på? Vi kommer förhoppningsvis ha en super intressande föreläsning 20:e november, försök komma på den så får du mer statistik och redskap för hur man kan jobba.

Men de är ju jaktmonster?!
Nä, det är inte alls sant. Vissa är mer jaktiga än andra, men många är inte alls så jaktiga som man tror.

Min är inte ett dugg jaktig om man inte ger henne det jobbet. Hon är alltid lös i skogen och jagar inte på egen hand, även om hon gillar att titta ner i alla hål. Men hon skulle inte dra iväg på vilt eller så (det händer titt som tätt att man möter rådjur där uppe, eller vildsvin).

Vart är föreläsningen?
Har ju lite krasst om pengar så kan inte fara land och rike runt tyvärr..
Få se vad hundkontot säger så småningom!

Hahaha det är ju en klockren beskrivning av alla DSG jag någonsin har träffat!

* Jag är kvicktänkt och gillar att träna, men är ingen arbetsnarkoman så är matte/husse sjuk håller jag dem sällskap i tv-soffan utan att bli nipprig.

* Jag är inte särskilt intresserad av att jaga, varken smågnagare eller större vilt. Men klart, hoppar de upp framför nosen på mig så ber de ju om det...

De här två punkterna gör att det inte kan vara en DSG. Iaf inte min! Han är sjukt nipprig och nervös och jagar allt som springer men han kanske är en avart!?

Enligt min erfarenhet är din nog lite av en avart i så fall, ja. Absolut inte nervösa, utan positiva och "på g" men har väldigt lätl att varva ner. Jakt "ska" det ju finnas lite i dem, men de jag har träffat jagar bara sånt som dyker upp framför nosen...

Enligt min erfarenhet är din nog lite av en avart i så fall, ja. Absolut inte nervösa, utan positiva och "på g" men har väldigt lätl att varva ner. Jakt "ska" det ju finnas lite i dem, men de jag har träffat jagar bara sånt som dyker upp framför nosen...

Nu är min kille inte så gammal, inte ens året men han är verkligen nervös. Vi är en fartig familj och hemma hos oss är det aldrig lungt och det verkar stressa honom. Just nu kör vi stenhårt med passitivitesövningar och hoppas det ska hjälpa honom varva ner.

Sen det här med jakten. Han går lös i skogen utan att jaga men hemma jagar han katter, fåglar och höns men de ser antagligen jätteroliga ut att jaga när de springer!

* Jag är social och tvekar inte att hälsa på folk även om jag helst föredrar min egen familj.

* Jag är ganska liten, runt 30cm i mkh.

* Jag är hyfsat atletisk och har inte en massa päls som hindrar mig och har inga andra fysiska hinder som håller mig tillbaka när jag vill kuta och hoppa.

* Jag är kanske liten men inte bräcklig, jag åker inte gärna i väska och vill inte bli bortklemad.

* Jag får folk att skratta med busiga upptåg och har vad de kallar "glimten i ögat" och skinn på nosen. En liten clown nästan!

* När jag leker med andra hundar tycker jag om att brottas och jag är helt övertygad om att jag kan brotta ner min kompis trots att (folk påstår att ) hon väger 10ggr mer än mig!

Who am I...?
'

Jag tänker på papillon när jag läser det du skrivit :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka