Liten snabb fråga...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eiwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 637
E

eiwo

Vet att det finns många orsaker till att en sadel kan åka framåt när man rider, men är en av orsakerna att sadeln är för bred? Rider en häst nu och sadeln som passade perfekt i höstas glider nu fram, och hästen har knappast blivit bredare över ryggen (var sjukligt fet innan, man kunde inte känna revbenen under allt fett, hur mycket man än försökte). Tacksam för svar!

Sv: Liten snabb fråga...

Bara för att hästen har gått ner i vikt betyder inte att sadelläget har blivit smalare. Hästen kan ha musklat om sig så att sadeln har fel passform nu helt enkelt, behöver inte bero på bomvidden. Men för att svara på din fråga: ja, en sadel kan glida fram när den är för bred men det är vanligare att sadeln glider fram för att den är för smal.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 025
Senast: Tora
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 208
Senast: super
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 737

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka