Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Skriver just nu en litteraturstudie och då jag inte riktigt har tid att vänta på ett svar från handledaren undrar jag om ni har koll på hur metod-delen brukar se ut i en litteraturstudie? Sökord och kriterier? Hur man valt ut artiklar?
Har du valt metod-bok? "Dags för uppsats" av Febe Friberg är den som vi har blivit mer eller mindre tilldelade att skriva utifrån.
Sen kan jag rekommendera uppsatser.se för input från andra som har skrivit sina uppsatser.
Spontant nu.. Databaser, datum för sökningarna, sökord, kriterier, hur många artiklar som hittades och hur många som blev kvar efter genomgång utifrån kriterierna, hur de analyserades..
Skola & Jobb
Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Skola & Jobb
Hur hade ni hanterat denna situationen?
En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något...