Livrädd - för att rida

Sv: Livrädd - för att rida

Lite fördom, men också sanning, många rädda ryttare rider islandshäst, har du testat det?

Jag hade 2 lite rädda ryttare ståendes hos mig, den ena utvecklades jättebra framåt och kan inte klassas som rädd längre. Även den andra har blivit en riktig tuffing! Båda red islandshästar (roliga hästar) och tyckte det var deras grej. Den ena tjejen red aldrig ut själv, då red hon hemmavid, men med oss i skogen hängde hon med i vårt tempo.

Rider du själv? Måste du det? Finns det inget trevligt gäng du kan hänga med?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
645
Senast: valy
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 678
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 939
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 774
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp