Bukefalos 28 år!

Livslängd på vedeldad panna

Angua

Trådstartare
hur länge kan man räkna med att en vedeldad panna är duglig? Har sett vissa på nätet (nya) som säger upp till 50 år för gjutjärn, men om det inte är gjutjärn? En panna som idag är 20-30 år gammal, hur länge kan man tro att den hänger med?
 
Sv: Livslängd på vedeldad panna

Sånt är ju väldigt svårt att avgöra, det beror ju alldeles på vad man har eldat, hur mycket och hur hårt. Vi hivade våran kombinerade ved/oljepanna för två år sedan och då var den närmare 50 år och egentligen inget större del på den men vi bytte till bergvärme istället.

Man kan ta ut en besiktningsman som kan avgöra hur sliten den är, vilket skulle kännas bäst för mig om jag stod i den situationen, sen kan de ju aldrig garantera något om man själv sedan "misshandlar" pannan.
 

Liknande trådar

Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
345
Senast: lytesout95
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 321
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 699
Senast: Saigon
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
32
· Visningar
3 296
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp