Utrustning för att spela in från kabel-TV

Badtz Maru

Trådstartare
En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar även litegrann från SVT-play via en Chromecast (ca fyra år gammal). Inspelningsfunktionen på DVD:n använder hen ganska mycket från flera av kabelkanalerna, men nu börjar DVD-spelaren sjunga på sista versen. Jag har erbjudit mig att hjälpa till att hitta något som kan ersätta denna men när jag googlar verkar det inte längre finnas DVD med inspelningsbar hårddisk. Själva DVD-funktionen används inte utan det är det inspelningsbara minnet som används.

Det kanske är lika bra att uppdatera TV:n också för den hänger väl troligen inte med så länge till. Hen har kabel-TV och det är i dagsläget inte aktuellt att skaffa några streaming-paket, men hen vill alltså kunna spela in från kabelkanalerna. Vad ska man ha för utrustning då? Går det att spela in kabelkanaler på en Smart-TV med extern hårddisk? Eller något annat?
 
Jag kunde spela in på den "boxen" (eller vad man kallar den) som jag fick med mitt tv-abonnemang. Kan vara så att jag fick betala lite extra för den funktionen, minns inte säkert, det var några år sedan.
Föreslår att han kollar med det bolag han har sitt tv-abonnemang hos.
 
Jag kunde spela in på den "boxen" (eller vad man kallar den) som jag fick med mitt tv-abonnemang. Kan vara så att jag fick betala lite extra för den funktionen, minns inte säkert, det var några år sedan.
Föreslår att han kollar med det bolag han har sitt tv-abonnemang hos.
@Badtz Maru Vi har iofs fiber sedan många år men har inspelningsbar box. Men castar den så kanske det går att casta det man idag spelar idag.
 

Liknande trådar

Fritid Svårt att sätta rubrik, men är det någon som har idéer på vad som kan tänkas vara fel När ljudet på tv:n inte fungerar, men bara när den...
Svar
10
· Visningar
809
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp