ljudproblem

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare moe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 891
M

moe

Då jag spelar upp musik i windows mediaplayer låter det som "smurfarna" :smirk: d.v.s. ljudet går lite för fort.
Om jag spelar upp musik i VLC (eller vad den heter) så hackar ljudet men låter INTE som smurfarna utan normalt (förutom hacket). Vad är felet???

Sv: ljudproblem

:rofl: finns ett program(?) på kontrollpanelen som heter Ljudeffekter... Någon har kanske vart där och skruvat. Man kan virda upp, ner snabba på osv musik/ljud därifrån..

:devil:

Modig_Korn skrev:
:rofl: finns ett program(?) på kontrollpanelen som heter Ljudeffekter... Någon har kanske vart där och skruvat. Man kan virda upp, ner snabba på osv musik/ljud därifrån..

:devil:

Nope skulle inte tro det :D . Detta problem uppkom iom att hårddisken rensades. Ljudet funkade en dag sen nästa dag var det såhär. Kanske måste uppdatera/ominstallera drivrutinerna??? Är inte så haj på datorer :smirk: . Kanske är det ljudkortet som är trasigt...äsch jag vet inte. Det är iaf bara visas ljud som blir förvrängda, typ höga toner...
Ska få hjälp av killen som tömde den åt mig.

Btw någon som vet vad ett ljudkort kostar?

WMP: Visa|Förbättringar|Inställningar för uppspelningshastighet... - Normal
...kanske?

EDIT: Kan vara nån codec som fattas i Mediaplayer också.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 550
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 605
Senast: Sel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 756
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 451
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur