Ljumsk bråck

Status
Stängd för vidare inlägg.

Welsh

Trådstartare
är det någon som haft det på sin bebis?
Theo, 5 v fick det igår. Åkte raskt till läkaren som vi känner privat som tryckte tillbaka det. Idag så var vi på BVC och fick remiss till Astrid Lindgrens där de tittade och beslöt att han ska opereras om 3-6 v. :cry: Så liten och ska sövas. Det hugger i hjärtat på mig. Tur i oturen verkar han inte ha ont av det men enligt läkaren så opererar man alltid när de är så små.
 
Sv: Ljumsk bråck

Wilma vara bara 2 v första gången hon fick sövas, och det fick bara fint, de är väldigt duktiga där på Astrid Lindgrens :)
 
Sv: Ljumsk bråck

En av mina killar gjorde den operationen då han var 3 månader. Usch vad jag var nervös, men det gick kanonbra! Och han har inte haft besvär av det efteråt (är nu 11).
Det går säkert bra för er med, men jag vet att man är nervös...
 
Sv: Ljumsk bråck

Tack båda två :) Det känns jättenervöst, han är ju så liten. Det är en risk 1:10 000 att något skulle gå snett enligt läkarna (med narkosen alltså) Han får stanna 1 dygn på sjukhuset efter op och då blir jag där med honom. Hur har det funkat med amningen för er vid operation av en så liten krabat?
 
Sv: Ljumsk bråck

Det gick bra, jag fick amma både när hon låg på uppvaket och när hon låg på övervakningen, fast man får tråckla lite med alla sladdar....
Fast däremot kan jag säga att jag aldrig har haft så sprängfyllda bröst som då, fick mjölka ur lite själv innan jag skulle amma första gången efter op. så att det inte skulle komma för mycket för fort eftersom de kan vara lite slöa efter narkosen.
 
Sv: Ljumsk bråck

Min son fick bråck vid 8 veckors ålder och jag har aldrig varit så nervös som då. Min son är född i vecka 30 och vägde endast 1219 gr så vi hade nästan nyss kommit hem från prematuren.
När vi upptäckte bråcket så gick vi till läkare som sa att det skulle opereras inom ca 5 veckor men redan efter ett par dagar så blev hans ena pung alldeles svart och det gick inte "trycka" tillbaka tarmarna. Då fick vi helt sonika åka in akut och han opererades på morgonen.

OP. gick väldigt bra men man kände sig ganska liten och hjälplös när man ser en så liten bebis bli sövd.
När vi sedan fick åka hem på kvällen så fick han hög feber under natten och man misstänkte att något blivit galet.
Åker in akut och han opereras igen. Så nervös som inför andra gången (och då inom 18 timmar) har jag aldrig varit.
Som tur var så hade jag sällskap av prematurens nattpersonal,som jag vid det laget kände väldigt väl.

Nu gick det väldigt bra och vi fick lämna sjukhuset efter ett par dagar. Idag är han 5 år och det finns inte ens ett ärr som minne.

/Annelie
 
Sv: Ljumsk bråck

Welsh skrev:
är det någon som haft det på sin bebis?
Theo, 5 v fick det igår. Åkte raskt till läkaren som vi känner privat som tryckte tillbaka det. Idag så var vi på BVC och fick remiss till Astrid Lindgrens där de tittade och beslöt att han ska opereras om 3-6 v. :cry: Så liten och ska sövas. Det hugger i hjärtat på mig. Tur i oturen verkar han inte ha ont av det men enligt läkaren så opererar man alltid när de är så små.

Jag skall tänka på liten Theo. Hoppas det går bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 492
Kropp & Själ Jag postar detta under anonymt nick då det inte är jag utan sambo som har ont. Min sambo har haft smärtor i ljumskarna (framförallt den...
Svar
14
· Visningar
2 173
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Kortfattat för att ni ska få en översikt... För drygt 6 år sen var jag med om en olycka där jag råkade på en hästhov i ansiktet...
Svar
9
· Visningar
6 344
Gnägg av min älska Kaka. Efter bara ett halvår tillsammans tog vår saga slut och det hat har verkligen varit som en saga. I januari sålde...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 735
Senast: Got2Be
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp