Lodjur i hagen

Nenneh

Trådstartare
Jaha då hittade man Lodjurspår i nedre delen av hagen idag:o Jag tog foto på dom m mobilen men har inte hunnit lägga in bilderna på datan än...
Så nu till min stora fråga hur orolig behöver man vara för dom? Går dom på hästar??? Känns lite konstigt att den går in i hagen å jag har ström på trådarna så den har kommit över via bäcken för det är där spåren börjar så att säga.... Någon mer som råkar ut för lokatter i hagen??? Släng gärna upp någon bild som ni sj har tagit på spår från dom :)
 
Sv: Lodjur i hagen

Ja, dom kan ge sig på hästar, men det hör inte till vanligheterna. När hästar blivit jagade/attackerad har det oftast rörts sig om unga lodjur som inte hittat mat. Googla och du hittar en del artiklar.
 
Sv: Lodjur i hagen

Vi har en hel familj här. Vi har aldrig haft problem med em. De går ju vanligtvis inte på hästar. Hästar av de större slage skall ju inte var hotade. Ett ponnyföl tex och ont om mat i skogen så kanske jag inte skulle känna mig helt säker dock.
 
Sv: Lodjur i hagen

Vi hade lokatter där min häst stod uppstallad förut men de syntes inte vid stallet, men alla stallkatte försvann, både hos oss och hos grannen :(

Man brukar väl anmäla nånstans när man hittar spår?
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vi har en häst i mitt stall, ett sto som är väldigt aggressiv i hagen mot andra hagar. Häromveckan sprang hon igenom en tråd in...
Svar
11
· Visningar
1 909
Senast: Karoliten
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 798
Senast: shia
·
Hästmänniskan Jag har försökt att läsa lite om vad Allemansrätten säger men har inte riktigt klart i hur man ska tolka den. Nån som vet vad som...
2
Svar
31
· Visningar
4 642
Hästvård Häromveckan var jag med om nåt som skakade om mig rätt ordentligt. Brukar ta in mina hästar en stund på dagen för att gå igenom dom, ge...
2
Svar
21
· Visningar
4 229
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp