Lösdrift utan gödselhantering

Far hästarna illa? Anmäl i så fall till Länsstyrelsen.

Är det mer en fråga om gödselhanteringen generellt? Kontakta då miljökontoret (kommunen) där du bor, så att de kan göra tillsyn. Enligt mig låter inte gödselhanteringen okej. Det är mycket möjligt att stallägaren hade fått fixa ex platta i lösdriften + ordna gödselhanteringen om miljökontoret skulle göra tillsyn.
Jag räknade på det. Fyra hästar avger ca 10 ton hästbajs var, och på 1,5 ha ger det 2,7kg/kvm över ett år. Jag vet inte hur mkt som ”försvinner” av det, men jag står inte ut av tanken av att min häst i vår/sommar ska tvingas äta gräs bland så mycket bajs…

Det är ingen vits att anmäla till kommunen, då kommer vi på dålig fot med varandra och jag blir utsparkad. Bättre att bara lämna.
 
Jag räknade på det. Fyra hästar avger ca 10 ton hästbajs var, och på 1,5 ha ger det 2,7kg/kvm över ett år. Jag vet inte hur mkt som ”försvinner” av det, men jag står inte ut av tanken av att min häst i vår/sommar ska tvingas äta gräs bland så mycket bajs…

Det är ingen vits att anmäla till kommunen, då kommer vi på dålig fot med varandra och jag blir utsparkad. Bättre att bara lämna.
Jag hade flyttat och därefter informerat kommunen, så att de åtminstone åker dit och gör tillsyn någon gång. Det låter som att det kan vara bra att stallägaren får lite info.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 183
Anläggning Hej! Skulle behöva tips på hur jag ska bemöta mina inackorderingar.. Hyr ut platser på lösdrift och som inackordering har man åtagande...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
12 070
Senast: ako
·
Hästvård Tänkte bara spåna om någon här har några idéer. Min häst hostar aldrig på hösten/vintern när han står inne på box på halm och äter hö...
Svar
12
· Visningar
1 840
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 847
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp