Bukefalos 28 år!

Lok/reg klass

S

SomethingBad

Nu är det så att jag måste få veta om en deb klass är reg, behöver man då ha ponnylicens och ryttarlicens.
Eller kan det räcka med ponnylicens och lokallicens?
Jag har läst här nånstans att debutantklasser alltid räknas som lokala..hmm stämmer det?:confused:

Ah kan nån förklara för lite snabbt och lätt:rofl:
 
Sv: Lok/reg klass

Hmm..
24 som kikat men ingen som svarat?:smirk:
 
Sv: Lok/reg klass

Det räcker med ponnylicens och lokallicens. Ett tips är att göra en sökning på forumet iom att det finns flera trådar om det sen tidigare. :idea:
 
Sv: Lok/reg klass

Är tävlingen lokal, är allt som behövs en lokal ryttarlicens (men självklart gör det ingenting om den är regional). Är tävlingen regional så ska du ha en regional ryttarlicens samt en häst/ponnylicens!
 
Sv: Lok/reg klass

Näpp, det är som Lena H säger, lokal licens räcker för ryttaren i alla debutant klasser
 
Sv: Lok/reg klass

Detta är en ändring för nått år sedan. Om deb klassen är REGISTRERAD som lok behövs bara loklicens. Annars krävs häst/ponnylicens samt junior/seniorlicens
 
Sv: Lok/reg klass

Detta är en ändring för nått år sedan. Om deb klassen är REGISTRERAD som lok behövs bara loklicens. Annars krävs häst/ponnylicens samt junior/seniorlicens

*djup suck* Det finns FLERA trådar i detta ämne. :D

Lokal debutant(står i proppen om den är det)
Lokal licens på ryttaren och det krävs inte licens på hästen/ponnyn.

Regional debutant (står i proppen om den är det)
Lokal licens på ryttaren MEN det krävs licens på hästen/ponnyn.

Du behöver INTE ha junior/seniorlicens för att rida debutant.Lokal räcker!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 878
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 976
Senast: Yrsel
·
Skola & Jobb Förtydligande: jag tror faktiskt inte det. Men ibland känns det så. Jag har lektion skriftligt, har aldrig träffat läraren. Jag hade...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
16 219
Senast: SiZo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 887
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp