Sv: Lokor

Jag har heller aldrig kört med det men är ju bekant med det iom att jag bor på gränsen. Det används mkt i Finland utom till riktigt tung arbetskörning i skogen, åtminstone har jag fattat det så. Allt annat används det till.

Det finns en farbror i Ylitornio som kör bröllopskörningar och annat och även håller körkurser, jag har funderat lite på att gå nån kurs hos honom. Dels för att lära mig hur jukuaisat fungerar och allmänt mer om körning. Körning är inte min starka sida.

Jag tror som du skrev i en tidigare insändare att Sigurds lokor skulle passa min lille pålle perfekt men han har gör ju inte lokor längre. Hur får man tag i hans lokor idag? Någon som vet?:confused:

Jag vet jag vet jag vet...man får INTE annonsera här men det här är ingen annons utan bara en stillsam fråga- kanske skulle dina lokor passa min store pålle?:smirk:

Om du vill får du gärna PM:a mig istället...:angel:...låter onekligen intressant (men som sagts- på gränsen för ok för buke-reglerna...)

En fråga som har med aldente igens inlägg att göra- vad mäter jag? Hur långa ska de vara och hur kan jag mäta så bredden blir rätt (lite småväsentligt...)? Någon som vet?

Här är några jätte fina lokor från "nordtravare", han får beskriva dom närmare.

12736256.jpg

12736265.jpg

12736257.jpg

12736258.jpg

12736259.jpg

12736260.jpg

12736261.jpg

12736262.jpg

12736263.jpg

12736264.jpg

Hej dom första är finnlokor, grundämnen ,osmidda med borrade hål för dragremmar av finsk typ längst ned kan man dra ihop dom med en lång rem som är vanligt i finnland
Nr 2-3stolt kallblodstravare med 100 år gamla finselelokor .Dom kombineras med modern giggsele ,draglinor och en tidaholmsgigg 100år. 4-5-6snygga vinterbilder borkstoet har en äldre arbetssele om jag ej tar fel sk hanngrenssele .7-8 fullgod nytillverkad arbetssele för hård körning
9-10 äldre finnsele som passar perfekt till min fux bilden tagen vid harvning på kurs
Tack nussikan för att du lade ut dom åt mig

Jag lägger in bilderna igen eftersom dom verkar ha försvunnit...

12736256.jpg

12736265.jpg

12736257.jpg

12736258.jpg

12736259.jpg

12736260.jpg

12736261.jpg

12736262.jpg

12736263.jpg

12736264.jpg

nordtravare: Säg till om det är någon bild jag missat som du vill att jag sätter ut igen.

Samma här.

Det var någon som undrade vart nordtravare's bilder på lokor tagit vägen så jag puttar upp tråden *putt*

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
857
Senast: Hermelin
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k... 2
Svar
28
· Visningar
2 023
Senast: Mineur
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Sassy
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka