loksele till minishettis

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare cilla-stella
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 339
C

cilla-stella

hej! jag undrar var man kan köpa loksele tll minishettis? har sökt på webben men hittar inget.måste man specialbeställa? tacksam för svar!

Sv: loksele till minishettis

Svenljunga sadelmakeri har på sin websida värmlandsselar ned till 22" loklängd, det blir 55 cm långa lokor, sen går det bort av loklängden för remmar och nackputa. Mät hästens bredd på halsen enl. "skjutmåttsprincip" där lokorna skall ligga så kan du få ett hum om denna sele kan passa. Det är den minsta storleken jag har hittat, annars är 24" vanligt till mindre standardshettis.Jag tror att Tärnsjö garveri har ett måttschema man kan ladda ned från hemsidan med de mått man behöver. Om selen är lite för stor kan man lägga extra stoppning under putan för att få rätt läge på draglädren, det blir inte så snyggt men kan fungera.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
990
Senast: Roheryn
·
Fritid Hej, har en fundering då vi bygger om ladugården till hästarna. Vad är detta? Vill gärna ha hyllförvaring på övervåningen men verkar...
Svar
5
· Visningar
378
Senast: misswilma
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka