• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Alladin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 310
A

Alladin

Vi är på jakt efter en vettig loksele till våran ardenner som ska arbeta i skogen. Finns det någon som kan tänkas ha lite tips om var man kan hitta en. Dom jag själv hittat är för små. Helst med ställbara dragläder.

Sv: loksele

Skriv under forumet "Körning" finns många duktiga människor.

De absolut bästa är nog Tärnsjö (http://www.tarnsjogarveri.se) men de kostar en rejäl slant men samtidigt så sköter man den så har man en sele i säkert över 20 år. Jobbade på ett ställe med en 40år gammal tärnsjö som fortfarande användes i skogen.

Har man inte den ekonomin så gäller det att hålla ögonen öppna på annoner mm. Hittade en gammal komplett sele för 50 kr på en loppis (det som behövdes för att bli klar för andvändning är byte av bossorna och ev däckelputorna och en rejäl rengöring och infettning). De gjorde verkligen hållbara grejor förr.

han sa att han hade till mig när jag pratade med han för ett par veckor sen på en marknad.

dock har jag redan en fullt fungerande så jag behövde ingen=)

Tack för tipsen, har nu varit i kontakt med tärnsjö och Floby. Nu är bara problemet från vilken av dem vi ska köpa selen från:)

Tack för tipsen, har nu varit i kontakt med tärnsjö och Floby. Nu är bara problemet från vilken av dem vi ska köpa selen från:)

Har du så du kan lägga till en Tärnsjö så dom är som diny skrev väldigt trevliga :love:
Min karl övertalade mig att köpa en sån för ett gäng års sen, jag protesterade hejvilt, ända tills den som sen har jag inte ångrat mig. :D

Två hästar i stallet har tärnsjö:love:
Sen när jag började leta loksele till min så blir jag helt olycklig då dom jag hittat inte alls är lika trevliga.
Gillar selarna skarpt och dom är ställbara! Köpta till kallblodstravare, ligger nu på en bruks och passar även mitt halvblod!

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
289
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag tänker främst på frambens senskydd, 'reflexgula" med reflexer. Finns sådana övh i strl Shettis? Har letat och letat men hittar...
Svar
3
· Visningar
248
Senast: WildHorse
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
937
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka