M
montgomery
Pållen och jag har ett litet problem.... När jag longerar eller jobbar från marken så funkar det kalasbra i vänster varv. Böjning, avslappning, framåt neråt, ja de mesta liksom. Men i höger varv så upplever jag honom som "svagare", som om han inte riktigt orkar. Saken görs ju inte bättre av att jag själv har svårt att arbeta på högersidan eftersom att man från början fick lära sig att ALLTID vara på vänster sida. Jag har svårt att placera mig rätt, vilket ju naturligtvis knappast gör det lättare för honom. 
Det vi jobbar med är böjning, underträdning(osäker på om det heter det!?, Bent gör det med den mörka hingsten i filmerna....), öppna, och har börjat med lite sluta. När jag gör sluta åt vänster så funkar de inte alls.... Däremot åt höger är de inga som helst problem. Likadant med öppnan. Problem åt höger men ok åt vänster.
Behöver egentligen mest tips på hur jag övar upp min placering i förhållande till honom.....
Han tycker dessutom inte att det är speciellt kul att arbeta från marken. Hur ska jag motivera honom? Om jag ex. longerar och ber om trav, sssss säger jag då
Så piper han och lägger bak öronen
Likadant om jag tucherar han på korset med spöet så gör han en "capriole". Vet att det är miott fel sen tidigare uppförande från min sida! Men nu behöver jag arbeta tillbaks till att det inte längre är obehagligt med arbete från marken.....Inte så att han är rädd för mig men sen min tidigare "NH-träning"
så blir han besvärad och frustrerad av att jag är så nära inpå honom under arbetet.
Hoppas att ni fattar, förklarar ju som om jag vore totalt uppe i det blå
Det vi jobbar med är böjning, underträdning(osäker på om det heter det!?, Bent gör det med den mörka hingsten i filmerna....), öppna, och har börjat med lite sluta. När jag gör sluta åt vänster så funkar de inte alls.... Däremot åt höger är de inga som helst problem. Likadant med öppnan. Problem åt höger men ok åt vänster.
Behöver egentligen mest tips på hur jag övar upp min placering i förhållande till honom.....
Han tycker dessutom inte att det är speciellt kul att arbeta från marken. Hur ska jag motivera honom? Om jag ex. longerar och ber om trav, sssss säger jag då
Hoppas att ni fattar, förklarar ju som om jag vore totalt uppe i det blå