Longeringgrejs? HUH?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ananasmedkiwi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 749
A

Ananasmedkiwi

Vad heter den där inspänningstygeln som används vid longering? Den spänns runt hela hästen, även bakom rumpan. Dess namn??? :cool:

Och är den bra? Har hört att den ska bygga upp ryggmusklaturn på hästen, stämmer det? :confused:

Sv: Longeringgrejs? HUH?

Hmm. Har för mig att denna hade ett annat namn, men det kanske är den. Heter allt pessoa nuförtiden?

Sv: Longeringgrejs? HUH?

Haha, nja, det finns ju ett märke som heter pessoa, så allt som kommer därifrån gör ju det ;) Pessoasele, pessoaschabrak, pessoasadel.. ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
876
Senast: Emma-pemma
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025