Löp och bad?

Dorro

Trådstartare
Sexton månader gammal löper Tuffa nu för första gången. Hon är ju en vattenälskare av stora mått och jag undrar därför om man bör undvika bad under löpet, precis som vi människor?

Sv: Löp och bad?

"precis som vi människor" ? hm .. bara jag som glatt badar under mitt "löp" :D ?
fast med hundar vet jag inte .. min tycker inte om att bada ändå

Varför skulle vi människor undvika det för?

Jag har aldrig ens hört talas om att hundar borde göra det heller, vad skulle påverkas?

Man är mer "öppen" för infektioner. Vi kan ju dock "plugga igen" en smula, men det är väl knappast tillrådeligt på hundstackarn...

Jag har aldrig hört talas om en tik som blivit dålig av att bada när hon löper. Så det är nog ingen fara alls.

Hej!
Risken för livmoders inflammation är större om man badar tiken när hon löper!
Hon är ju öppen i vulvan vid löp och det är inte bra om det kommer in vatten med bakterier!
Men ring en veterinär och fråga hur dom ställer sig till att bada löpande tikar .
Hälsningar Tesora

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
536
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Annique
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
723
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 233
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka