• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 845
H

Havregryn

Tiken blir snart 8 månader och har ej löpt än ...

Är det normal?

Sen, hur regelbundet löper hundar? skillnad på små och stora hunder? Jag som är uppväxt med hundar och jag kan inte svara på frågan själv *sucka*

Sv: Löpning

Vill minnas att den normala tiden innan första löpet är 8-10 månader, så än så länge har du nog inget att oroa dig över :)
Gällande har jag för mig att de flesta hundarna löper 2 gånger om året, min löper dock bara en gång om året, antar att det har något med ursprunget att göra.

Min tik löpte inte förrän hon var ca 10 mån så det är inget att oroa sig över :) .

Min var hela 16 månader innan hon behagade löpa. Små hundar verkar vara snabbare än stora tycker jag det verkar som.

Och så ligger nog en del i "släkten". Min lagotto löpte första gången när hon var 5½ månad, hörde med uppfödaren att hennes mamma och mormor varit likadana.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Jag undrar när en tik brukar få en regelbunden löpcykel? Min tik, en golden, hade sitt första löp ganska sent. Hon var då 15...
Svar
3
· Visningar
352
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 318
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 212
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 013
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S