Lös i magen av Krafft

J

Joy

hej.

Jag har precis byttat foder från D&H till Krafft, då vor hösilage är så bra att krafften passer bättre in i foderstaten än D&H (:( )

Problemet är bare att båda hästar är jätte lösa i magen efter bytet, mer lösa nu var dom bare får Krafft.

Jag har gjort bytet from D&H til Krafft över 4 veckor.
dom får :
sto: 600 g dagligen
åring: 1500 g dagligen.

Så det är inte för att det är enorme mängder.

Andre med samme problem med Krafft.. och vad kan jeg göre

Sv: Lös i magen av Krafft

hur länge har hästarna gått på detta hösilage?? min förra madame hade gått på samma silage i 4 mån å sen vips så blev hon rejält dålig i magen hon lackerade stallet minst sagt. pratade med vet å hade även ut h*n. visste väl itne direkt vad de berodde på men tyckte att jag skulle tabort hösilaget helt och ge hö för att inte få i henne de"blöta". de va antagligen nån bakterie i tarmfloran som sedan stabiliserades. tog 3 dagar.. då hade hon vare rejält dålig i 1½ v. sen va hon stabil i igen.. vande över henne igen på sådräa 2-3 veckor... sen dess inga problem.. hon åt krafft före och efter... från jag köpte henne tills jag togbrt henne. dvs 3 år. ville bara dela med mig .. vet itne om du blir klokare av detta..

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 443
Senast: Edla
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 112
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Jag har en kattunge som nu är 7 månader. När jag hämtade honom kändes han väldigt sträv i pälsen mot min andra katt. Han var också...
Svar
13
· Visningar
2 594
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 709
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka