lös i magen ****

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare ylv4
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 725
Y

ylv4

Det är så rörigt om man kommer in i mitten av ett "samtal" angående "lös i magen" osv....

Så min fråga är att min häst är alltid lite lös i magen ibland mer och ibland mindre. Finns det något man kan ge henne ??

Mvh ylva :)

Sv: lös i magen ****

Hej det jag har upplevt funkat bäst är nåt som heter mikrobalans är en vit burk med röd text. Har hjälpt mina hästar jättebra så det rekommenderar jag varmt att köpa är som filmjölk fast i pulver form med alla dessa bra egenskaper. Leta på internet så hittar du återförsäljare börjes säljer det. www.borjes-tingsryd.com eller www.faglasang.com har det med men de har nog inte det på nätet utan du får ringa en burk kostar ca 3-350 kr räcker cA 2 månader men 1 burk brukar räcka.

Tack så hemskt mkt :D då kan jag åka till börjes nån dag bor inte så långt ifrån :idea:

Hej ja gör det men de har en anna sort med som är liknade som man bara får ge i 5 dagar köp inte den för den är inte bra.

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: Malva1978
·
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
512
Senast: Mirtai
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 210
Senast: MayGrace
·
Hästvård Ni som har erfarenhet av hästar som är lösa i magen, vad är era bästa tips på preparat som hjälper magen att komma i balans och... 2
Svar
31
· Visningar
2 415
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka