lös martingaldel

Mitrolle

Trådstartare
Jag har en förbygel och funderar nu på om man kan köpa till enbart en lös martingaldel som man kan knäppa fast i förbygeln. Tycker det känns onödigt o köpa en hel ny när jag redan har en "halv".
Finns det sådana lösa delar att köpa någonstans?

Sv: lös martingaldel

min martingal jag har är den gamla typen som sitter ihop med halsring och allt.
Skulle vilja ha en lös del bara till den här förbygeln så man slipper ha endera martingal ihop med förbygel (= för mycket remmar o grejer) eller inte ha nån alls (trist när man faktiskt behöver den).

Kommer med posten inom en vecka gumman :D

Annars har jag också några sådana liggandes då jag behöver förbygel utan martingal och dom nästan enbart säljs med ;)

Åh jag tar gärna emot fler :angel: :D Behöver svart med mässingspännen helst, men just nu känns det som om jag tar vad som helst hehehe

Ska kolla på söndag vad jag har liggandes i stallådorna, men jag har en svart det vet jag men om den är cob eller full vet jag inte....

oj, sådant där har jag jätte mkt av, remarna som man sätter fast framme på förbyglden, har både i ponny o full :)

Jag har en men den var för liten för min ponny så jag antar att den inte passar dina, tyvärr.

Har ingen aning om vart man kan köpa, men kan du inte be en sadelmakare sy en åt dig?

Liknande trådar

Småbarn Jag har fått för mig att jag vill skaffa en lekstuga till barnen. Hur är bäst att gå till väga? Jag tänker att det är onödigt att köpa... 2
Svar
26
· Visningar
1 561
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Raderad medlem 149524
·
IT & mobiler Jag har en bläckstråleskrivare med en hel del år på nacken. Den har i ganska många år enbart agerat scanner, pga nåt krångel efter byte...
Svar
7
· Visningar
360
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025