Men vilket otroligt sammanträffande 😅

Visst är det 😄 Vi ska testa flytta den nu kl. 10, hoppas det ska gå!

Som svar på diskussion tidigare i tråden, vi har en liten tomt så vi kan inte ta in något som kräver bygglov. Vi bor i ett parhus i ett radhusområde, så tomten är ungefär att jämföra med ett hörnradhus. Jag hade velat ha lekstugan nere på gräsmattan, men jag befarar att den kanske är för hög och sticker upp över häcken. Det kanske ser lite konstigt ut. Så vi ska fundera på bästa lösning! Får bli uppe på veranda eller bredvid carport.

Visst är det 😄 Vi ska testa flytta den nu kl. 10, hoppas det ska gå!

Som svar på diskussion tidigare i tråden, vi har en liten tomt så vi kan inte ta in något som kräver bygglov. Vi bor i ett parhus i ett radhusområde, så tomten är ungefär att jämföra med ett hörnradhus. Jag hade velat ha lekstugan nere på gräsmattan, men jag befarar att den kanske är för hög och sticker upp över häcken. Det kanske ser lite konstigt ut. Så vi ska fundera på bästa lösning! Får bli uppe på veranda eller bredvid carport.
Det är nog inget konstigt om den sticker upp över häcken. Jag hade helt klart valt gräsmattan framför verandan.

Det är nog inget konstigt om den sticker upp över häcken. Jag hade helt klart valt gräsmattan framför verandan.

Vi har betydligt större yta på verandor än gräsmatta, så det hade nog inte varit några konstigheter. Det hade funnits gott om utrymme för resten ändå. Gräsmattan lutar lite dessutom så då hade vi behövt bygga upp lite på ena sida för att få den rak. Men, nu hamnade den ändå i carport! Det kanske låter som en konstig placering men den används inte till annat än att ställa in barnvagn, sparkcyklar och diverse leksaker i. Det blev toppen, för då hamnade den dels där vi rör oss mest naturligt (precis bredvid den veranda vi är mest på) och dels så kan vi gömma allt annat bakom den så ser det inte så stökigt ut. Super! Eftersom stugan stått hos grannen så är den dessutom målad i samma kulör som vår (deras, resten av samfällighetens) carport och förråd. Hur tur får man ha! Det vinner väl ändå inga inredningspriser men det är kanske inte syftet heller.

Det var tungt som tusan för 4 grabbar. De valde den kortaste vägen vilket innebär att de fick lyfta över två staket. Jag hoppas de slipper ryggproblem i morgon 😅 Tacksam över att ha så snälla grannar!

Senast ändrad:
Ställde in barnens kök också!

IMG_0722.webp

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 312
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
705
Senast: Fetaost
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här... 2
Svar
32
· Visningar
3 310
Senast: ameo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 479
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka