Lösa gelsitsar?

bettysmatte

Trådstartare
Tänkte bara fråga, de gelsitsar som man kan lägga ovanpå sadeln, är de något att ha? Undrar eftersom min gamla sadel passar min häst bra, men mig uselt. Det är, antagligen (har följt med en häst så jag vet inte), en ganska billig gammal sadel och den är som att sitta på en planka. Rumpvärmaren har jag lagt dit, och det hjälper en del. Men gelsitsarna, kan de fungera bättre tros? Eller om någon vet något annat bra. Jag har inte jättemycket pengar just nu (arbetslös :( ) så någon ny sadel kan det inte bli tal om på ett tag än.

Sv: Lösa gelsitsar?

en kompis till mig har en sån, och hon tycker den e skitbra. :) Hon fick jätteont av en dressyrsadel hon lånade och fick sår å sånt, men gelsitsen hjälpte en del.
Det är ju värt att testa.... se om du kan låna nåns nån gång och prova..

Utan gelsits skulle jag inte kunna sitta i en sadel...........

Funderar på att skaffa en sådan till köksstolen......

den är helt kanon! rider med den jämt när jag rider i en vanlig sadel, tyvärr finns det inte för westernsadlar=(

Japp, de är jättesköna och perfekta för min dåliga rygg!

Jag ska prova :D ! Ni som har, var har ni köpt dem? Såg att B****s hade för ca. 200 kr, är det såna ni har eller?

Jag har Hööks och den är jag som sagt nöjd med, däremot är min framtida plan att köpa Action Seat Saver (finns bla. hos www.ryttare.com) den verkar överlägset bäst men är även betydligt mycket dyrare.

Jag har en från H**ks.
Jag köpte den för att kunna använda min nya sadel. :smirk:

När sadeln var "uppmjukat" slutade jag med gel-sitsen eftersom den tog bort för mycket av känslan för hästen vid ridningen. :(

Tycker de är suveränt sköna!! Helt klart värt pengarna om man har lätt för att få ridsår och så. En billig "försköning" av sadeln.

Dom är kanon : ) Skulle inte kunna använda vissa stenhårda sadlar annars : )

Haller med ovanstaende, gelsitsar ar en raddning! Speciellt om man har framtradande sittben, har tidigare i princip haft blamarken pa baken nar jag ridit i en speciellt hard sadel. Kopte min sits pa Hooks, kommer inte ihag market men det ar en bla hastsko undertill. Kostade val omkring 400:- da (1999), men de borde val inte ha gatt upp sa himla mkt i pris. Intressant nog sag jag exakt samma sits pa Hastbiten i sthlm (precis samma logga och tillverkare) och den kostade dar 200 spann mer...

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
432
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 389
Senast: Edla
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 936
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Valp med diarré?
  • Hönstråden II