Lösa licens via internet?

Happimess

Trådstartare
Går det? Enligt ridsportsförbundets hemsida skall man ju kontakta sin klubb för licensmaterial, men när jag gick in på en hemsida tillhörande en ridklubb i Göteborg kunde man själv fylla i alla uppgifter och sedan välja klubb i en lista över hela sveriges ridklubbar.
Så då fick jag självklart budskapet att jag skulle kunna fylla i uppgifterna, välja "min" klubb, betala in licensen och att allt sedan skulle vara klappat och klart. Helt enkelt att den här ridklubben enbart dirigerar en via ridsports hemsida. Stämmer det?

Sv: Lösa licens via internet?

Jag är nog dummast i världen som inte hittade det på förbundets hemsida förut. :o
Tyckte det var så konstigt att det inte fanns på hemsidan, det var därför jag blev så fundersam :D

Det går alldeles utmärkt, väldigt enkelt o smidigt jag gjorde de för nån vecka sen bara o fick min licens för typ 2 dagar sen:)

Som de andra har sakt så går det bra!

själv undrar jag en sak så om det går bra så snor jag tråden lite?

Jo det är så att jag har haft licens nu de senste 10 åren och alltid tävlat för samma klubb. i år ska jag byta klubb går det då att byta via internet också?

Förlåt TS

Ja men jag har försökt och då står det bara att jag redan har licens men det har jag ju inte, för jag har varken "ansökt eller betalt in någon.

Men jag täkte på det att det kanske är för att min meddlems avgift inte har kommit in än till den klubben jag ska tävla förr? Kan det vara så?

Du måste ha betalat medlemsavgift innan du försöker lösa licens, dock vet jag inte om det är där problemet ligger.

Ok då är det nog det som är problemet. Betalde in medlemsavgiften igår via internet och tänkte då även fixa licensen men det var nog därför det inte gick!

Tack så mycket för hjälpen!!!

fast det vet ju inte ridsports sida om, jag löste licens och betalade medl.avgift till klubben samtidigt, var nemas problemas.

Senast ändrad:

Ja men jag har försökt och då står det bara att jag redan har licens men det har jag ju inte, för jag har varken "ansökt eller betalt in någon.

Men jag täkte på det att det kanske är för att min meddlems avgift inte har kommit in än till den klubben jag ska tävla förr? Kan det vara så?
har du rätt år och allt ifyllt?
låter konstigt tycker jag....du har inte råkat dubbelklicka eller nåt då - jag gjorde det förra året och fick således två inbetalningskort + bekräftelser på att jag löst licens :D

Nej jag har gjort helt rätt, lika dant som jag gjorde förra året. Ska prova igen då.

Nej, det är väl så att klubbarna i efterhand får besked om vilka som löst licens för klubben.

Jag vet iaf att jag aldrig haft problem med att lösa licens via nätet även då vi bytt klubb.

ja, svrf skickar ett mail till klubben som får bekräfta att ryttaren i fråga har betalat medl.avgift + har grönt kort

*kl*

Ni som löst licens på internet i år, hur lång tog det innan er licensbricka dök upp? Från att ni betalade eller från att det stod "plastkort utfärdat xxxxxx"? Börjar fundera på var min bricka tar vägen..

Det tog nästan 4 veckor för min licens att dyka upp i brevlådan. Började undra om den försvunnit men som sagt den kom till slut.

Har en liten fråga... Kan man tävla även om man inte har fått själva licensen...alltså får man typ ett kvitto på att det är på gång..eller måste man vänta med att tävla tills den har kommit???

Liknande trådar

E
Tävling Jag har en fundering angående ryttarlicensen. Igår löste jag en via internet, och fick ut en tillfällig licens, som skulle gälla tills...
Svar
10
· Visningar
1 286
Senast: Deimion
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 740
M
Tävling Hej! Hoppas att någon här är lite mer haj på detta än vad jag är ;) Jag ska byta tävlingsklubb och undrar då hur man går till väga...
Svar
11
· Visningar
1 891
Senast: PrinceFair
·
V
Tävling Jag ska tävla på söndag och kom först idag på att jag glömt att fixa ny licens för iår :o Jag var iväg till klubben och hämtade en...
Svar
6
· Visningar
1 235
Senast: Vonkan85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka