lösdrift-inne

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare mai
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 836
M

mai

va e bäst lösdrift-inne,
Nackdelar/fördelar.
vad e bra för gammla hästar, hästar men nått som kräver nånting special, arbeande osv.

Sv: lösdrift-inne

lösdrift är bäst har jag kommit på , på senare dar . har alltid haft mitt tävlande fullblodsto ute direkt efter start och har aldrig varit stel efter lopp . men nu är hon bara skogshäst och går på lösdrift hemma ,hon stog i box när hon tävlade ,men älskar utelivet och har nu en egen ponny hemma . så jag älskar mitt stall .:love: bra för unga gammla ja alla slags hästar tveka inte den tid du la på mockning kan du borsta i stället på din ögon sten det gör jag .

Älskar lösdriften jag,mindre arbete hästen har inte blivit sjuk el någe man spar sin egen kropp och hästens skulle jag tro :D

Fick hem en kille igår men tunn tunn päls så de blir väl att täcka honom men han ska ochså gå på lösdriften :D
Nackdel kan ju vara just när de är som kallast att man själv fryser och har svårt att göra ordniong hästen,men nja jag ser ingen nackdel faktiskt bara de har ligghall mat å vatten att tillgå dygnet runt så :D

Vad exakt är det för arbete med en lösdrift?
Behöver man t.ex. mocka i hagen?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 388
Senast: Görel
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 197
Senast: Claraclara
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 231
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 849
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka