• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Emmaaaaa_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 731
E

Emmaaaaa_

Hej
Jag har en medryttarhäst, som jag haft i ca 1 år och som jag nu vill börja löshoppa.

Eftersom jag gått på ridskola har jag aldrig löshoppat men nu har vi haft en massa föreläsningar och fått en hum om hur jag ska göra med mig häst.
MEN
jag har inget ridhus, bara en paddock.
Sedan har jag inte så många hinderstöd, så jag kan inte ha band runt om, hur långt måste man ha banden om man ska hoppa?

Ägaren pratar aldrig med oss, de dagar vi är där, så det är lite svårt att få hjälp av henne, kan ni hjälpa mig?

Sv: Löshoppa

Börja med att prata med ägaren så att hon tycker att det är okej :)
Hon kanske även har nåt tips om hur hon brukar göra?

Testa att löshoppa utan linor runt om. Ha bara ett hinder och en pisk att vifta lite smått med (eller använd rösten om hästen är uppmärksam på den)
Jag brukar nästan aldrig använda linor när jag löshoppar hästar, det går lika bra ändå :bump:

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
741
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 352
Senast: Nota
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Kilauea
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 210
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka