Löshoppning, avstånd?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare movi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 841

movi

Trådstartare
Jag erkänner, är dålig på detta med avstånd. Så nu ropar jag på hjälp.

Älgjakten pågår för fullt, och nu vill jag variera mig på banan och löshoppa lite, inga höga höjder utan mest för variation och lite annat.

Så ge mig lite tips om avstånd, förstår att det skiljer mellan hästar, men på ett ca så jag vet var jag ska börja och sen ev flytta om det inte flyter.

Vi lär vi få flytta om lite, då det är flera hästar som ska hoppa, men bara man vet på ett ca.

Tackar på förhand.

Sv: Löshoppning, avstånd?

Beror lite på hur stor häst du har.. hehe.. Men ungefär 7-7,5 för storhäst på småhinder :)

Sv: Löshoppning, avstånd?

Jag har en D-ponny, och den största är nog ca 1.55-1.60.

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
733
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
846
Senast: tara
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 221
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka