Löshoppning

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Spider84
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 863
S

Spider84

Övningar, tips, bra böcker?

Jag ska börja utbilda min 5-åring över hinder är tanken, men jag vill absolut löshoppa henne innan jag gör något uppsuttet så hon själv har koll på vad det är hon gör.
Galoppen behöver också en del arbete, enligt mig, innan jag kan hoppa henne uppsuttet.

Så allt ni kan komma med som man kan lära sig av är varmt välkommet.
Har förr tävlat i hoppning på stor häst (detta är en d-ponny) upp till 1,2m, men då tänkte jag inte så mycket på hur man utbildar en häst inom det, vi mest gjorde. :crazy:

Sv: Löshoppning

Bra bäcker jag kan tipsa om är
* Hopplära - Strömsholmsmetoden av Sylve Söderstrand, Lars Bilock, Erik Berggren, Lötta Björe, Linda Kjellberg & Mari Zetterqvist. Står bra saker om löshoppning & inhoppning + bra övningar i den!
* Utbildning av den unga hästen av Jens Fredricson & Ingrid Andersson. Sjukt bra bok! Går igenom allt om utbildning av hästen från 0-6 år , även tips sen när den blivit äldre osv. Står ganska mycket om löshoppning i den. :D

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
735
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 437
Senast: Edla
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 340
Senast: Kilauea
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 438
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka